SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google pozwala decydować internautom, jakie reklamy oglądają

Google udostępniło narzędzie umożliwiające internautom wybieranie otrzymywanych reklam. Firma rozpocznie wkrótce testy systemu reklamowego opartego na zainteresowaniach użytkowników.

Narzędzie wprowadzone przez Google pozwala użytkownikom stron należących do sieci partnerskiej tej firmy wybierać reklamy, które będą im wyświetlane. Dzięki rozwiązaniu internauci będą mogli przeglądać, dodawać i usuwać kategorie zainteresowań, do których będą się odnosić przekazy promocyjne, albo całkowicie z nich zrezygnować. Aplikacja została udostępniona pod adresem www.google.com/ads/preferences w 10 wersjach językowych (angielskiej, francuskiej, włoskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, holenderskiej, szwedzkiej, fińskiej, norweskiej i duńskiej), a kolejne będą stopniowo dodawane w ciągu kilku następnych tygodni.

Wprowadzenie menedżera preferencji reklamowych to pierwszy etap testowania programu dostarczania przekazów promocyjnych opartego na zainteresowaniach użytkowników. To rozwiązanie na podstawie filmów oglądanych przez określonego internautę w serwisie YouTube oraz jego wizyt na stronach należących do sieci partnerskiej Google wyznaczy kategorie tematyczne, których dotyczyć będą reklamy wyświetlane temu użytkownikowi. I tak jeśli ktoś poświęca dużo czasu na przeglądanie recenzji samochodowych, będzie miał okazję oglądać więcej przekazów promocyjnych związanych z autami.

- Uczynienie przekazu reklamowego trafniejszym przynosi korzyści zarówno reklamodawcom, jak i użytkownikom, a także właścicielom stron - przekonuje Artur Waliszewski, country director w Google Polska. - Natomiast udostępniony właśnie menadżer preferencji reklamowych pozwoli internautom samodzielnie decydować, w jakim stopniu chcą zdać się na ten system - dodaje.

Testy nowego programu rozpoczną w kwietniu wybrani reklamodawcy ze Stanów Zjednoczonych i Europy, a do końca roku ma on zostać dołączony do usługi AdWords. Google zapewnia, że wszystkie dane o stronach przeglądanych przez poszczególnych internautów będą przechowywane w anonimowych plikach cookie i nie będą zawierać żadnych informacji osobistych ani obejmować kategorii takich jak zdrowie czy orientacja seksualna. Firma daje wydawcom stron zrzeszonych w jej sieci czas do 8 kwietnia na zaktualizowanie polityki ochrony prywatności i zamieszczenie informacji o tym w swoich serwisach.

Dołącz do dyskusji: Google pozwala decydować internautom, jakie reklamy oglądają

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl