Google znów na czele rankingu najbardziej cenionych marek
Drugi rok z rzędu Google znalazło się na czele rankingu najwyżej cenionych marek.
Ranking Customer Loyalty Engagement Index (CLEI) opracowuje firma badawcza Brand Keys, specjalizująca się w badaniu poziomu lojalności i zaangażowania konsumentów. Na tegorocznej liście uwzględniono 374 marki, które oceniało 26 tysięcy konsumentów - informuje serwis Brandweek.
Zdaniem respondentów, w zachowaniu pozycji lidera Google pomogła przede wszystkim innowacyjność, kreatywność oraz stosowanie zasady, że konsument jest najważniejszy.
Na drugim miejscu znalazła się marka wypożyczalni samochodów Avis, która do tej pory wygrywała w rankingu sześć razy na jedenaście jego edycji. Tymczasem konkurencyjny Hertz awansował z 87. aż na 13. pozycję.
W rankingu po raz pierwszy uwzględniono marki kosmetyków i od razu zanotowały one spory sukces, okupując 12 z 25 pierwszych miejsc. Najlepiej wypadły Mary Kay (3. miejsce), Maybelline (4.), Estee Lauder (5.) oraz Clinique (8.).
źródło: Brandweek
Dołącz do dyskusji: Google znów na czele rankingu najbardziej cenionych marek