Google zwiększa przejrzystość reklam
Google będzie teraz oferować użytkownikom więcej informacji o reklamach określonych produktów firmy, w tym na nowych stronach reklamodawców.
Nowy format - strony reklamodawców - ma na celu zwiększenie liczby reklam wyświetlanych użytkownikom. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do tych informacji w nowej sekcji „Informacje o tej reklamie”.
- Informacje będą zawierać listę reklam, które określony zweryfikowany reklamodawca wyświetlał w ciągu ostatnich 30 dni - wyjaśnia Mojdeh Tomsich, menedżer produktu ds. prywatności i bezpieczeństwa reklam w Google, w opublikowanym w środę poście.
Tomsich powiedział, że użytkownicy mogą kliknąć reklamę, aby dowiedzieć się więcej o reklamodawcy, nawet jeśli nie rozpoznają marki, przed odwiedzeniem jej witryny lub dokonaniem zakupu.
Strony reklamodawców zostaną uruchomione w wyszukiwarce i YouTube w nadchodzących miesiącach w Stanach Zjednoczonych, a w 2022 r. będą stopniowo wprowadzane do kolejnych krajów. Tomsich napisał również, że firma będzie z czasem badać sposoby udostępniania dodatkowych danych na stronach reklamodawców.
Strony reklamodawców są częścią dążeń do poprawy przejrzystości i lepszego wyświetlania reklam, które korzystają z produktów Google.
Użytkownicy korzystają z przejrzystości reklam i narzędzi kontroli w YouTube bardziej niż z jakiejkolwiek innej usługi Google. Aby pomóc użytkownikom w podejmowaniu świadomych decyzji na swoich platformach, Google w najbliższych miesiącach wprowadzi funkcję „Informacje o tej reklamie” w YouTube i wyszukiwarce.
Użytkownicy mogą również zgłosić reklamę, jeśli uważają, że narusza zasady. Gdy reklama jest zgłaszana, członek zespołu Google sprawdza ją pod kątem zgodności z jej zasadami. Reklama może zostać usunięta, jeśli zostanie uznana za nieodpowiednią.
Dołącz do dyskusji: Google zwiększa przejrzystość reklam