Grupa K2 z 27,7 mln zł wpływów i 257 tys. zł straty netto w br. W dół agencja K2, w górę pion mediowy
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa K2 zanotowała 27,7 mln zł przychodów sprzedażowych (10,4 proc. więcej niż rok wcześniej) i 257 tys. zł straty netto (wobec 105 tys. zł zysku netto przed rokiem. Pogorszyły się wyniki agencji K2, natomiast wzrosły w przypadku pionu mediowego obejmującego głównie K2 Precise.
Zysk brutto grupy K2 ze sprzedaży zmalał w skali roku z 1,89 do 1,63 mln zł, a przy wzroście kosztów ogólnego zarządu z 2,04 do 2,1 mln zł strata sprzedażowa zwiększyła się ze 145 do 475 tys. zł. Natomiast pozostałe wpływy zmniejszyły się z 471 do 185 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły z 84 do 139 tys. zł.
Wynik firmy przed opodatkowaniem pogorszył się ze 186 tys. zł zysku do 431 tys. zł straty, a wynik netto - ze 105 tys. zł zysku do 257 tys. zł straty. Zysk EBITDA wzrósł minimalnie do 1,53 mln zł.
Podając tydzień temu swoje szacunkowe dane grupa K2 zaznaczyła, że od początku br. stosuje nowy standard rachunkowości MSSF 16. Spowodowało to zwiększenie amortyzacji o 0,4 mln zł, obniżając o tyle samo zysk EBITDA firmy.
Cięcie kosztów w agencji K2, rośnie pion mediowy
Agencja K2, stanowiąca pion agencyjny firmy, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku z 10,06 do 7,39 mln zł oraz wyniku EBITDA z 343 tys. zł zysku do 144 tys. zł straty. W sprawozdaniu firma tłumaczy to „nietypową dla pierwszego kwartału zmniejszoną aktywnością niektórych klientów oraz istotnymi kosztami działań sprzedażowych”.
Zaznaczono, że zarząd zdecydował się na redukcję kosztów oraz zmiany niektórych umów z klientami. Większość efektów tych działań ma być widoczna w drugim półroczu.
Z kolei pion mediowy, do którego należą agencje K2 Precise (do marca br. działająca jako K2 Media) i K2 Search, osiągnął wzrost wpływów z 10,65 do 13,59 mln zł (to 28 proc. w górę) oraz zysku EBITDA ze 151 do 515 tys. zł.
- Wpływ na wynik finansowy miała przede wszystkim bieżąca obsługa kluczowych Klientów, m.in. spółek należących do Grupy Danone takich jak Nutricia czy Żywiec Zdrój oraz takich firm jak Carrefour, Pracuj, Orbico Beauty oraz Provident. Do grona klientów dołączył producent akcesoriów budowlano-remontowych Cerrad. - opisano raporcie K2.
Świadcząca usług IT spółka Fabrity przy wzroście przychodów z 3,12 do 3,49 mln zł zanotowała spadek straty EBITDA ze 144 do 32 tys. zł. K2 podało, że nowym klientem spółki została międzynarodowa firma produkcyjna z Austrii. Ponadto Fabrity pracuje nad nową identyfikacją wizualną i komunikacją marketingową, mają one zostać wprowadzone w bieżącym kwartale.
Natomiast Oktawave, oferująca usługi przetwarzania danych w chmurze obliczeniowej, zanotowała wzrost wpływów z 3,35 do 3,61 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 1,03 mln zł do 717 tys. zł. - Głównym czynnikiem wzrostu jest zwiększenie przychodów z bazy klientów oraz wdrożenie nowych procesów sprzedażowych - skomentowano w sprawozdaniu K2, zaznaczając, że Oktawave kończy przygotowywać swoje drugie centrum danych i zaczęła komercjalizację projektu Horizon obejmującego przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym.
Głównymi akcjonariuszami K2 są AGS A/S (ma akcje stanowiące 16,84 proc. kapitału) i jej były prezes Janusz Żebrowski (16,47 proc.). Firma od 11 lat jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji jej kurs wynosił 970 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 24,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 z 27,7 mln zł wpływów i 257 tys. zł straty netto w br. W dół agencja K2, w górę pion mediowy