SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Lotos zrezygnowała z reklamowania się w TVN

Grupa Lotos inwestując w ub.r. w reklamę telewizyjną nie wydała nawet złotówki na reklamy w TVN i kanałach tematycznych należących do Grupy TVN. - Nie było tam treści, którymi Lotos był zainteresowany - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mateusz Cabak z biura komunikacji Grupy Lotos.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Nielsen Audience Measurement wynika, że Grupa Lotos jest jedną z kilku spółek z udziałem Skarbu Państwa, która w ub.r. znacznie ograniczyła wydatki reklamowe w Polsacie i TVN, a zwiększyła je w TVP1 i TVP2.

Wydatki reklamowe Grupy Lotos w głównych kanałach tv

(dane w mln zł, bez rabatów, Nielsen Audience Measurement)

Stacja

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

Polsat

0,62

6,08

2,86

0,52

TVN

0

2,2

0

0

TVP1

2,98

2

3,84

1,29

TVP2

0,22

0,75

1,19

0,72

Mateusz Cabak z biura komunikacji Grupy Lotos wyjaśnił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że spółka dobierała kanały telewizyjne we współpracy z domem mediowym, na bazie dopasowania stacji do odpowiedniej grupy docelowej oraz wynegocjowanych warunków emisji reklam. - W 2016 roku, z uwagi na rozgrywki Euro, Lotos prowadził działania wynikające ze sponsorowania reprezentacji Polski w piłce nożnej. Działania były prowadzone zarówno w TVP, jak i Polsacie, które transmitowały mecze Euro. Ograniczenie wydatków reklamowych w TVN wynikało m.in. z faktu, że stacja ta nie transmituje wydarzeń sportowych i nie było tam treści, którymi Lotos był zainteresowany - tłumaczy Mateusz Cabak.

Przypomnijmy, że Grupa Lotos głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski została na początku 2015 roku. Jesienią 2015 roku przeprowadziła kampanię z udziałem czołowym zawodników drużyny i kierowcy rajdowego Roberta Kubicy, natomiast latem ub.r., w związku z Euro 2016, realizowała promocję i kampanię reklamową opartą na motywie biało-czerwonych sznurówek.

Wydatki reklamowe Grupy Lotos w stacjach Grupy TVN

(bez rabatów, Nielsen Audience Measurement)

 

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

TVN

 

2 219 270 zl

 

 

TVN Fabula

 

52 949 zl

 

 

TVN Turbo

 

501 124 zl

 

 

TVN24

 

579 769 zl

 

 

TVN24 Biznes i Swiat

 

250 392 zl

 

 

TVN7

 

130 258 zl

 

 

Grupa Lotos zredukowała wydatki reklamowe nie tylko na antenie TVN, ale także w należących do Grupy TVN kanałach tematycznych.

Uzasadnienie Mateusza Cabaka dotyczące ograniczenia wydatków w TVN nie znajduje potwierdzenia w danych dotyczących Polsatu - stacji, która pokazywała wszystkie mecze rozgrywane w ramach Euro 2016. Lotos na tej antenie wydał 49,6 proc. mniej niż w 2015 roku.

Firma zwiększyła jednak – rok do roku – wydatki na reklamę w kilku kanałach tematycznych Polsat m.in. w Polsat Sport, Polsat News, Polsat Film czy Polsat Sport Extra. Mniej wydała w Polsat Play czy Polsat Viasat Explore.

Wydatki reklamowe Grupy Lotos w stacjach Polsatu

(bez rabatów, Nielsen Audience Measurement)

 

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

Polsat

624 680 zl

6 075 456 zl

2 855 340 zl

515 010 zl

Polsat Film

 

37 880 zl

 

133 450 zl

Polsat News

 

81 335 zl

77 315 zl

88 033 zl

Polsat News 2

 

4 725 zl

289 030 zl

40 195 zl

Polsat Play

 

454 685 zl

353 905 zl

73 705 zl

Polsat Sport

59 780 zl

423 650 zl

625 030 zl

63 705 zl

Polsat Sport Extra

 

152 300 zl

349 465 zl

41 545 zl

Polsat Viasat Explore

 

79 555 zl

 

70 260 zl

Polsat Viasat History

 

71 040 zl

332 730 zl

62 525 zl

Polsat Viasat Nature

 

46 025 zl

 

 

Polsat2

 

125 270 zl

 

 

Zredukowane w TVN i Polsacie i ich kanałach budżety reklamowe Lotosu trafiły na anteny TVP. Wydatki reklamowe koncernu na reklamy w TVP1 wzrosły w skali rok o 3 proc. ( z 4,98 do 5,13 mln zł), a w TVP2 - o 96,9 proc. (z 0,97 do 1,91 mln zł).

Lotos więcej przeznaczył również w niektórych stacjach tematycznych TVP. I tak np. jego wydatki reklamowe w TVP Historia wzrosły o 612,9 proc. (z 31,1 tys. zł do 221,7 tys. zł). W TVP Kultura - z 2,5 tys. zł do 68,9 tys. zł, a w TVP Rozrywka - z 81,6 tys. zł do 218,2 tys. zł.

Więcej w skali roki na reklamach Lotosu zarobiły również TVP Seriale (wzrost o 149,5 proc.) i TVP Polonia (wzrost o 1738 proc.).

Wydatki reklamowe Grupy Lotos w stacjach TVP

(bez rabatów, Nielsen Audience Measurement)

 

I-VI 2015

VII-XII 2015

I-VI 2016

VII-XII 2016

TVP ABC

 

161 205 zl

 

 

TVP HD

 

28 857 zl

 

45 083 zl

TVP Historia

 

31 064 zl

107 920 zl

113 773 zl

TVP Kultura

2 063 zl

440 zl

44 230 zl

24 668 zl

TVP Rozrywka

 

81 562 zl

102 540 zl

115 673 zl

TVP Seriale

 

219 011 zl

195 128 zl

351 203 zl

TVP Sport

 

17 037 zl

119 759 zl

25 975 zl

TVP1

2 978 340 zl

2 005 270 zl

3 842 260 zl

1 291 310 zl

TVP2

218 055 zl

745 325 zl

1 189 930 zl

717 500 zl

TVP3

 

10 000 zl

 

 

TVP INFO

 

184 418 zl

35 205 zl

 

TVP Polonia

1 703 zl

 

8 630 zl

22 673 zl

Przypomnijmy, że z reklamowania w TVN zrezygnował też m.in. bank PKO BP.

Dołącz do dyskusji: Grupa Lotos zrezygnowała z reklamowania się w TVN

81 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
As
Czy TVN czeka los GW?
0 0
odpowiedź
User
widz555
Bardziej idiotycznej wymówki nie mogli podać. Państwo, które walczy z obywatelami już ten kraj przerabiał. Tyle, że kiedyś pałowali lub strzelali, a teraz używa się zaworu z gotówką.
0 0
odpowiedź
User
YKK
A potrafisz Cabak spojrzeć jeszcze w lustro? Bo te ćwoki z jedynie słusznej partii zaraz same się wywiozą na taczkach a przed tobą całe życie.
0 0
odpowiedź