Grupa Żywiec z większymi przychodami, ale niższy zyskiem w III kwartale br.
Grupa Żywiec, właściciel takich marek piwa, jak Żywiec, Heineken, Desperados zwiększyła w III kwartale br. przychody, ale miała mniejszy zysk netto w porównaniu do tego samego okresu ub.r. Firma tłumaczy to spadkiem sprzedaży w segmencie marek ekonomicznych oraz wzrostem kosztów produkcji, opakowań i wynagrodzeń.
W trzecim kwartale br. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy Żywiec osiągnęły 1,08 mld zł wobec 958,9 mln zł przed rokiem. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 153,1 mln zł (III kwartał 2018: 142,165 tysięcy zł - wzrost o 7,7 proc.). W wyniku osiągniętego zysku z działalności operacyjnej, w trzecim kwartale 2019 roku zanotowano również zysk netto w wysokości 109 633 tys. złotych (III kwartał 2018: 116 781 tys. zł - spadek o 6,3 proc.).
Firma podała, że zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa, a także przychody z segmentu marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados, Strefa Zero). Marki browaru Namysłów, który spółka przejęła w ub.r. również kontynuowały dynamiczny wzrost sprzedaży, co pozytywnie wpłynęło na poziom przychodów Grupy Żywiec.
Na wysokość zysku negatywnie wpłynął spadek sprzedaży w segmencie marek ekonomicznych, a także wzrost kosztów produkcji, opakowań i wynagrodzeń. Jednorazowo na wynik spółki wpłynęły także koszty akwizycji Browaru Namysłów.
- Jesteśmy zadowoleni, że Grupa Żywiec zwiększa sprzedaż i przychody w najszybciej rosnącym segmencie marek premium. Bardzo dobre wyniki marki Namysłów i efekty synergii potwierdzają, że Browar Namysłów doskonale uzupełnia ofertę Grupy Żywiec i wspiera jej rozwój w kierunku w którym idą trendy konsumenckie. Mimo trudniejszej niż w 2018 roku sytuacji rynkowej nasza strategia budowania wartości konsekwentnie przynosi rezultaty i będziemy ją kontynuować. Odczuwamy presję wzrostu kosztów działalności związanych z inflacją kosztów produkcji, wynagrodzeń ale także rosnącego zróżnicowania naszego portfolio produktów i równolegle do realizacji planów komercyjnych wdrażamy działania zwiększające efektywność - powiedział Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec.
Narastająco przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów za trzy kwartały 2019 roku wyniosły 2 806 072 tys. złotych, co oznacza wzrost o 7,9 proc. w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej za trzy kwartały 2019 roku wyniósł 283 985 tys. złotych.
Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec z większymi przychodami, ale niższy zyskiem w III kwartale br.