HBO podnosi cenę za dostęp do HBO GO. "Jeszcze więcej amerykańskich produkcji"
Wzrośnie cena dla obecnych i nowych klientów korzystających z serwisu HBO GO. HBO Polska zapowiedziało, że wprowadza podwyżkę, ponieważ planuje udostępnić "jeszcze więcej amerykańskich produkcji".
Do tej pory miesięczna subskrypcja za HBO GO kosztowała 19,90 zł. Jednak serwis oficjalnie poinformował już jego użytkowników, że wraz z nowym okresem rozliczeniowym po 21 listopada br. naliczona zostanie opłata wyższa o 5 złotych - 24,90 zł za miesiąc.
Każdy nowy użytkownik będzie mógł wypróbować dostęp do platformy 7 dni za darmo, a po okresie próbnym również zapłaci zgodnie z nowym cennikiem.
- Zwiększyliśmy nakłady na produkcję i zakupy programowe i adekwatnie dostosowaliśmy cenę - wyjaśnia Agnieszka Niburska, wicedyrektor marketingu HBO Polska.
Według badań Gemius/PBI, z serwisu HBO GO miało w sierpniu br. 1,45 mln użytkowników, którzy wygenerowali 19,57 mln odsłon. Na platformie aktualnie dostępnych jest około 800 filmów i 200 seriali.
W ub.r. HBO Polska zanotowało 363,92 mln zł wpływów sprzedażowych i 3,09 mln zł zysku netto, wobec 346,71 mln zł przychodów i 27,17 mln zł zysku rok wcześniej.
HBO Max startuje w 2020 roku
Koncern WarnerMedia wiosną 2020 roku uruchomi serwis streamingowy HBO Max w którym będzie oferował produkcje HBO, a także Warner Bros., DC Entertainment, TBS, TNT czy CNN.
W bibliotece serwisu mają się pojawić także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals.
Na razie WarnerMedia nie podał szczegółowych informacji dotyczących korzystania z tej platformy. Nie wiadomo zatem ile będzie tam kosztował abonament miesięczny i na jakie kategorie zostanie podzielony.
Według obietnic w momencie startu HBO Max zaoferuje odbiorcom w sumie ponad 10 tys. godzin treści typu premium. W komunikacie podano listę pozycji, które m.in. znajdą się w ofercie:
- Friends
- The Fresh Prince of Bel Air
- Pretty Little Liars
- Batwoman
- Katy Keene
- Dune: The Sisterhood
- Tokyo Vice
- The Flight Attendant
- Love Life
- Station Eleven
- Made for Love
- Gremlins
- The Outsider
- Lovecraft Country
- The Nevers
- The Gilded Age
- Avenue 5
- The Undoing
- The Plot Against America
- Perry Mason
- I Know This Much Is True
Na razie start HBO Max zaplanowano na rynku amerykańskim. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska nie pozostawia wątpliwości że platforma nie pojawi się szybko na naszym rynku. - Aktualnie nie ma planów wprowadzenia serwisu do Europy - informuje krótko.
Za strategię programową HBO Max odpowiadają Casey Bloys, dyrektor programowy HBO. Dyrektorem ds. treści został Kevin Reilly z WarnerMedia Entertainment Networks. Tony Goncalves z Otter Media i i Andy Forssell, były CEO Hulu odpowiadają za rozwój platformy cyfrowej. Jennifer O’Connell, która dołączyła do WarnerMedia w maju br. po wielu latach pracy w firmie produkcyjnej Lionsgate, obejmie jedno z dwóch stanowisk EVP, odpowiadając za oryginalne produkcje dokumentalne i programy dla dzieci. Drugą EVP odpowiedzialną za oryginalne filmy fabularne będzie Jessie Henderson. Obie będą podlegać Sarah Aubrey zajmującej stanowisko head of original content.
Dołącz do dyskusji: HBO podnosi cenę za dostęp do HBO GO. "Jeszcze więcej amerykańskich produkcji"