I-III kwartał 2012: pisma o samochodach tracą czytelników, najbardziej „TopGear”
Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne w pierwszych trzech kwartałach br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „TopGear”. Wzrosty odnotowały tylko pisma „Auto Świat Poradnik” i „Classic Auto”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od stycznia do września br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 5,69 proc. względem analogicznego okresu ub.r. i wyniosła 99 308 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 8,23 proc., a jego średni wynik spadł do 84 082 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych na pierwszym miejscu utrzymał się magazyn „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem spadła jednak najbardziej w zestawieniu, bo o 16,6 proc. do 49 928 egz.
Na drugiej pozycji utrzymał się miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Zanotował on największy wzrost w rankingu, wynoszący 9,15 proc. i jego średnia sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 43 364 egz.
Wirtualnemedia.pl | I - III kwartał | |
2012 | 2011 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodnik | |
Motor | 99 308 | 105 304 |
Auto Świat | 84 082 | 91 659 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 49 928 | 59 867 |
Auto Świat Poradnik | 43 364 | 39 727 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 39 391 | 42 596 |
Auto Motor i Sport | 26 809 | 31 832 |
Świat Motocykli | 22 023 | 24 762 |
Automobilista | 9 521 | 10 044 |
Classic Auto | 7 215 | 7 183 |
We wrześniu br. liderem sprzedaży ogółem także był „Motor” z wynikiem 99 079 egz. po spadku względem września ub.r. o 2,19 proc. Sprzedaż ogółem zajmującego drugie miejsce „Auto Świata” spadła o 12,21 proc. do 76 242 egz.
Wśród miesięczników liderem sprzedaży było „Auto-Moto” (47 497 egz.), notujące jako jedyne w rankingu wzrost wynoszący 2,27 proc. Na drugiej pozycji znalazł się „TopGear” (44 670 egz., spadek o 24,57 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |
2012 | 2011 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 99 079 | 101 295 |
Auto Świat | 76 242 | 86 847 |
Miesięczniki | ||
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 47 497 | 46 445 |
Top Gear | 44 670 | 59 222 |
Auto Świat Poradnik | 39 563 | 39 801 |
Świat Motocykli | 20 395 | 25 839 |
Automobilista | 9 198 | 10 266 |
Classic Auto | 6 709 | 6 744 |
Dołącz do dyskusji: I-III kwartał 2012: pisma o samochodach tracą czytelników, najbardziej „TopGear”