IAB Polska uruchamia Creative Lab, z Facebookiem i agencjami będzie edukować marketerów
W trakcie Forum IAB 2016 Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska, ogłosił start nowego programu edukacyjnego - IAB Creative Lab. Organizacja będzie razem z Facebookiem i agencjami interaktywnymi pokazywać marketerom najważniejsze trendy w reklamie internetowej na warsztatach, konferencjach i seminariach.
- Pomysł na IAB Creative Lab zrodził się z potrzeby edukacji rynku. Chcemy pokazać, że jakość kreacji w reklamie internetowej jest nawet ważniejsza niż w innych mediach. Nie wystarczy zrobić jedną reklamę a potem wyemitować ją wiele, wiele razy w różnych miejscach. Kreacja musi być dostosowana do specyfiki serwisu, w którym jest wyświetlana oraz do potrzeb odbiorców. Musi też angażować internautów - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.
IAB Creative Lab jest inicjatywą skierowaną zarówno do agencji reklamowych i interaktywnych jak i reklamodawców. W jej ramach będą organizowane warsztaty, konferencje i seminaria oraz publikowane poradniki czy case study, których celem jest edukacja rynku na temat trendów w reklamie internetowej jak i wskazywanie dobrych praktyk w kreacji reklamowej.
- Chcemy nie tylko pokazywać dobre przykłady, ale wyjaśniać jak przygotować dobrą internetową kreację. Będziemy otwarcie mówić też o tym co denerwuje internautów lub po prostu nie działa. Internet daje reklamodawcom ogromne możliwości, ale z drugiej strony jest medium bardzo trudnym. Kreacja musi być dopasowana nie tylko do technicznych uwarunkowań, jak chociażby wielkość ekranów smartfonów, ale również do zachowań użytkowników. Kiedyś reklama internetowa ograniczała się do bannerów, ale dzisiaj obserwujemy ogromne wzrosty w segmencie reklam wideo, co wymaga zmian w podejściu do kreacji - mówi Włodzimierz Schmidt.
W nową inicjatywę edukacyjną oprócz IAB są zaangażowani również zewnętrzni partnerzy. Wśród pierwszych firm, które współtworzą z IAB Creative Lab, znalazł się Facebook oraz agencje marketingowe DDB & Tribal, Gong oraz VML Poland. Jak zaznacza prezes IAB Polska, lista nie jest zamknięta.
W różnych działaniach IAB Creative Lab będą mogły brać udział podmioty niezrzeszone w IAB. - Chcemy, żeby była to inicjatywa powszechnej edukacji. Jest jeszcze za wcześnie, żebym mógł określić jak dokładnie będziemy ten model realizować - informuje Schmidt.
- Na rynku wciąż brak jest jeszcze doświadczeń w kreacji internetowej. Wszyscy się cały czas uczymy, ponieważ internet rozwija się dużo szybciej niż jakiekolwiek medium w przeszłości. Telewizja rozwijała się przez dziesięciolecia, a pierwszy smartfon wszedł na rynek niecałą dekadę temu - zauważa Schmidt.
Jak zapowiada prezes IAB, pierwsze działania w ramach IAB Creative Lab rozpoczną się jesienią br.
Schmidt poinformował również, że IAB planuje reaktywację konkursu IAB Creative Showcase, w którym nagradzane będą najlepsze kreacje reklamowe przygotowane z myślą o internecie, oraz realizację badania dotyczącego odbioru przez użytkowników i kreatywnego potencjału różnych formatów reklamowych.
Dołącz do dyskusji: IAB Polska uruchamia Creative Lab, z Facebookiem i agencjami będzie edukować marketerów