IGRZ: Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o ok. 6% r/r do 183 mln w II kw.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w II kw. 2008 r. 183,12 mln zł i była o ok. 6% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, poinformowała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
"Patrząc na wyniki pierwszego półrocza oraz z perspektywy opisanego wyżej rozwoju, możemy dość spokojnie patrzeć na kolejne lata naszej działalności na rynku reklamy. Sądzimy również, że obecny rozwój polskiej gospodarki gwarantuje nam dobry poziom wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych outdooru" - powiedział prezes IGRZ Lech Kaczoń, cytowany w komunikacie.
"Wynik pierwszego półrocza 2008 roku zamyka się kwotą w wysokości 326,56 mln zł, która jest wyższa w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku o ponad 14%. Wynik ten potwierdza prognozy IGRZ dla bieżącego roku - planowaliśmy na początku roku wzrost sprzedaży na poziomie 15%" - czytamy dalej w komunikacie.
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki" (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox. Raport obejmuje rzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm reklamy zewnętrznej.
"Nadal kluczowym problemem dla branży reklamy zewnętrznej pozostają kwestie uregulowań prawnych związanych z outdoorem" - ocenił Kaczoń.
Największym klientem firm outdoorowych w II kw. były firmy z branży spożywczej (16,15% przychodów) i telekomunikacyjne (15,71%). Izba ocenia, że struktura głównych i kluczowych klientów branży reklamy zewnętrznej w Polsce pozostaje niezmienna.
Według IGRZ, wielkość sprzedaży w zakresie reklamy tranzytowej
(na środkach transportu) w Polsce wyniosła w II kw. 2008 r. 12,40
mln zł i była niższa w stosunku do analogicznego okresu roku
poprzedniego o ok. 2,5%. W całym I półroczu sprzedaż spadła o ok.
3,5% r/r.
Izba ocenia, że na wyniki reklamy tranzytowej wpływają strukturalne
zmiany dotyczące taboru i polityka ich właścicieli, ograniczająca
możliwości korzystania z powierzchni ekspozycyjnych na wagonach i
autobusach.
Dołącz do dyskusji: IGRZ: Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł o ok. 6% r/r do 183 mln w II kw.