963 tys. abonentów Vectry na koniec 2016 roku. Rośnie telewizja cyfrowa, spada analogowa
Na koniec 2016 roku sieć kablowa Vectra miała 963 tys. abonentów, o 3 proc. więcej niż na koniec 2015 roku. Wzrost liczby klientów zanotowały wszystkie trzy główne usługi operatora - telewizja cyfrowa, internet i telefonia stacjonarna.
31 grudnia 2016 roku Vectra obsługiwała 963 tys. abonentów. To o 2,83 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez spółkę.
Łączna liczba klientów usługi telewizyjnej operatora wyniosła 877 tys. (wzrost o 2,48 proc.), z czego 700 tys. abonentów korzystało z telewizji cyfrowej (wzrost o 7,93 proc.). Z kolei liczba użytkowników wyłącznie telewizji analogowej w ciągu roku spadła o 14,58 proc. do poziomu 177 tys. abonentów.
Drugą najpopularniejszą po telewizji usługą Vectry pozostaje internet. Z jego wersji stacjonarnej na koniec zeszłego roku korzystało 576 tys. abonentów, czyli o 4,83 proc. więcej niż na koniec grudnia 2015 roku. Spadek o 29,92 proc. sieć zanotowała jednak w segmencie internetu mobilnego - liczba jego klientów wyniosła 13 tys.
Wzrosła też liczba abonentów telefonii oferowanej operatora. Na koniec grudnia ub.r. ta usługa miała 203 tys. klientów, co stanowi wzrost o 3,45 proc. w stosunku do końca 2015 roku. Liczba klientów telefonii stacjonarnej zwiększyła się o 1 proc. do 198 tys.
W zeszłym roku sieć kablowa Vectra wprowadziła do swojej oferty usługi telefonii komórkowej i funkcjonuje jako operator wirtualny (MVNO) we współpracy z firmą P4 (właściciel sieci komórkowej Play). Do 31 grudnia 2016 roku operator zdobył 5 tys. klientów korzystających z tego rodzaju usługi oferowanej przez Vectrę.
Dołącz do dyskusji: 963 tys. abonentów Vectry na koniec 2016 roku. Rośnie telewizja cyfrowa, spada analogowa