IMS z 48,1 mln zł przychodów i 7,8 mln zł zysku netto w 2017 roku
Spółka IMS SA zajmująca się marketingiem sensorycznym szacuje, że jej skonsolidowane przychody w 2017 roku wyniosły 48,1 mln zł, a zysk netto - 7,8 mln zł.
Zysk operacyjny (EBIT) wg szacunków firmy wyniósł 9,9 mln zł, a wynik EBITDA - 13,5 mln zł. Oznacza to, że wyniki były lepsze od prognozy: EBIT o 4 proc., a zysk netto o 11 proc.
- Bardzo dobre wyniki finansowe to efekt wzrostu sprzedaży we wszystkich segmentach naszej działalności. Skutecznie rozwijamy segment usług abonamentowych, ale wykorzystujemy też skutecznie naszą pozycję w segmencie reklamowym, który jest mniej przewidywalny, za to pozwala na osiąganie bardzo zadowalających rentowności - powiedział wiceprezes spółki Piotr Bielawski.
Sprzedaż segmentu abonamentów audio i wideo wzrosła w 2017 r. o 7 proc. do 15,8 mln zł. Segment digital signage wypracował 11,1 mln zł sprzedaży (wzrost o 14 proc.). Sprzedaż w segmencie usług reklamowych audio była o 23 proc. wyższa niż przed rokiem i wyniosła 9,1 mln zł. Wartość sprzedaży w segmencie abonamentów aroma wzrosła o 18 proc. do 6,0 mln zł.
Jak podaje spółka, wyniki są zgodne ze średnioterminowymi celami finansowymi Grupy IMS na lata 2017-2019. Zgodnie z nimi wynik EBITDA w 2018 roku może wynieść 16,5 mln zł a w kolejnym 20 mln zł.
We wrześniu 2017 r. walne zgromadzenie akcjonariuszy IMS zatwierdziło plan motywacyjny dla kluczowych pracowników. Będą oni mogli objąć nowe akcje po 3,03 zł za sztukę (średnia arytmetyczna kursów zamknięcia akcji IMS w okresie od 1 sierpnia 2016 r. do 31 lipca 2017 r.). Warunkiem jest uzyskanie co najmniej następujących wyników finansowych przez Grupę: w roku 2018 - EBITDA w wysokości 16,5 mln zł; w roku 2019 - EBITDA w wysokości 20,0 mln zł i w roku 2020 - EBITDA w wysokości 23,0 mln zł.
Dołącz do dyskusji: IMS z 48,1 mln zł przychodów i 7,8 mln zł zysku netto w 2017 roku