"Internetowe Rewolucje" - platforma edukacyjna dla przedsiębiorców od Google (wideo)
Google uruchamia specjalną platformę edukacyjną "Internetowe Rewolucje", która ma pomóc rozwijać umiejętności internetowe polskich przedsiębiorców i osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy na ten temat.
Platforma "Internetowe Rewolucje" , oferująca zróżnicowane tematycznie kursy oparte o materiały wideo, jest elementem ogłoszonego w czerwcu br. programu, który do końca 2016 r. ma zapewnić wsparcie w rozwoju kompetencji cyfrowych 100 tys. obecnych i przyszłych przedsiębiorców w Polsce.
Bezpłatna i dostępna dla wszystkich platforma ma pomagać przedsiębiorcom wykorzystać potencjał sieci i odnieść w niej sukces, niezależnie od ich obecnego poziomu umiejętności i celów biznesowych. Odwiedzając stronę mogą oni odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań, które pomogą stworzyć unikalny plan nauki dla każdego kursanta.
Na platformie udostępnione są m.in. krótkie filmy instruktażowe, w których eksperci objaśniają jak wykorzystać internet do tego, by zwiększyć obroty swojej firmy i zdobyć więcej klientów. Wirtualne warsztaty są zróżnicowane tematycznie i dotyczą m.in. narzędzi do analizy danych, aplikacji mobilnych czy skutecznego wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych.
Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie materiału w zależności od stopnia wiedzy użytkownika: zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu, jak i dla tych, którzy posiadają już pewną wiedzę w tym zakresie. Na zakończenie każdego działu przygotowane są krótkie testy i powtórki. Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki otrzymuje się certyfikat poświadczający uczestnictwo w szkoleniu.
Na platformie można znaleźć także odsyłacze do omawianych narzędzi przydatnych podczas rozpoczynania działalności w internecie. Poza narzędziami Google, internetowy kurs oferuje także przegląd różnych innych rozwiązań przydatnych dla przedsiębiorców.
Na stronie "Internetowych Rewolucji" przedsiębiorcy mogą zainspirować się również historiami sukcesu polskich firm, które już rozwinęły się dzięki obecności w sieci, np. Pixers z Wrocławia, której misją jest ożywianie wnętrz przez dekorowanie ich spersonalizowanymi fototapetami, naklejkami, obrazami i plakatami.
Platforma powstała m.in. na bazie doświadczeń z lipcowego programu pilotażowego w województwie śląskim. 30 ekspertów przez 5 tygodni w 9 głównych miastach aglomeracji śląskiej udzielało indywidualnych konsultacji i doradzało przedsiębiorcom jak najlepiej wykorzystać narzędzia internetowe. W szkoleniach wzięło dotąd udział prawie 1600 osób, z których 99,6% stwierdziło, że zaprezentowane narzędzia pomogą im w dalszym rozwoju biznesu. Właściciele firm postrzegają obecność w sieci jako ważną (86% uczestników pilotażu posiada własną witrynę, a pozostałe 14% chciałoby ją założyć), wyzwaniem jest jednak dla nich zaplanowanie dalszego rozwoju w internecie, dobranie i skuteczne wykorzystanie odpowiednich rozwiązań.
Google, członek Grand Coalition for Digital Jobs powołanej przez Komisję Europejską, zadeklarował inwestycję w przeszkolenie 1 mln Europejczyków do końca 2016 r. poprzez programy takie jak "Internetowe Rewolucje". Program ten wpisuje się także w działania powołanego z inicjatywy MAiC Szerokiego Porozumienia na rzecz Umiejętności Cyfrowych, którego Google jest sygnatariuszem.
Dołącz do dyskusji: "Internetowe Rewolucje" - platforma edukacyjna dla przedsiębiorców od Google (wideo)