Rafał Brzoska ogłasza nową usługę płatności InPost Pay. "Rewolucja w zakupach online"
Na spotkaniu dla grupy handlowców ogłoszono, że InPost niebawem wprowadzi na rynek własną usługę płatności InPost Pay. Zdaniem Rafała Brzoski, dla kierowanej przez niego firmy to "największa innowacja od czasu Paczkomatu". - [InPost Pay] absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online - zapowiada Brzoska.
Pierwsze sygnały na temat możliwości wprowadzenia własnej usługi płatności przez InPost pojawiły się już w 2021 roku. Wtedy to InPost zastrzegł w Urzędzie Patentowym znak towarowy InPost Pay. Znak przypinano do kategorii oprogramowania do płatności, terminalu, obsługi i przetwarzania transakcji, w tym bezdotykowych i internetowych. Spekulowano, że firma logistyczna chce iść śladem Apple, Google czy rodzimego Allegro, wprowadzając na rynek własną metodę płatności.
InPost Pay "rewolucją na rynku zakupów online"
We wtorek premierowo o nowej marce opowiedział wybranym partnerom handlowym prezes InPostu Rafał Brzoska.
- Według mnie [InPost Pay] jest największą innowacją w InPoście od początku Paczkomatu. (…) Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online - poinformował biznesmen.
Podczas prezentacji partnerzy handlowi mogli usłyszeć, że celem InPostu jest wprowadzenie usługi prostej i wygodnej w obsłudze, "eliminującej zbędne kliknięcia". Zakupy z InPost Pay mają być jeszcze szybsze dla 11 milionów użytkowników aplikacji InPostu, z którą nowa usługa będzie zintegrowana.
W ostatnich miesiącach InPost Pay testowany był w gronie "family and friends" - spekulowano także o alternatywnej nazwie InPost Izi.
Na początek usługa płatności InPostu ma zostać wdrożona w pierwszej grupie około 1500 sklepów intrernetowych. W pierwszej kolejności skorzystają z niej polscy klienci. - Mamy kolejkę chętnych do implementacji naszej usługi płatnościowej - komentował Rafał Brzoska.
Według prognoz Juniper Research wartość globalnego, międzynarodowego handlu elektronicznego w 2023 roku ma osiągnąć 2,04 biliona dolarów, co oznacza wzrost o 91 proc. w ciągu najbliższych czterech lat.
Branding usługi przygotowała agencja Dragon Rouge.
Prawie 30 tys. Paczkomatów
Operator dostarczył 132 mln przesyłek (18 proc. więcej niż przed rokiem): 110,4 mln do Paczkomatów i 21,7 mln do domów odbiorców. Wzrosła też rentowność na poziomie skorygowanej EBITDA: marża z 41,3 do 45,3 proc., a zysk z 376,6 do 531,9 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Rafał Brzoska ogłasza nową usługę płatności InPost Pay. "Rewolucja w zakupach online"