CDA Premium dalej rośnie - ma już 467 tys. subskrypcji. Firma planuje rekordową dywidendę
Po wielu kwartałach dużych wzrostów wyników finansowych w pierwszym kwartale br. CDA zanotowała niewielkie dynamiki: przychody zwiększyły się o 0,5 proc., a zysk netto z 4,74 do 5,01 mln zł. Z 19,04 mln zł zeszłorocznego zysku netto spółki według rekomendacji zarządu 18,92 mln zł trafi na dywidendę (po 1,85 zł na akcję), a 118,8 tys. zł na kapitał zapasowy.
Przychody CDA ze sprzedaży subskrypcji w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku z 16,69 do 17,01 mln zł. Natomiast wpływy reklamowe zmalały z 328,5 do 261,1 tys. zł, a pozostałe przychody - z 378 do 227,2 tys. zł.
W efekcie udział przychodów subskrypcyjnych w łącznych wpływach firmy wzrósł z 95,94 do 97,21 proc.
CDA niższy wzrost tłumaczy efektem niskiej bazy
W zeszłym kwartale dynamika wpływów CDA była dużo niższa niż we wcześniejszych kwartałach. - Powyższe wynika przede wszystkim z efektu wysokiej bazy - w pierwszym kwartale ubiegłego roku istotnym czynnikiem kształtującym wyniki Spółki były ograniczenia narzucone przez rząd w związku z pandemią COVID-19 - izolacja, zamknięcie kin, „przymusowe” ferie zimowe zachęcały do częstszego niż zwykle konsumowania treści VOD zarówno na urządzeniach mobilnych jak i Smart TV - opisano w sprawozdaniu.
Na koniec marca br. firma miała sprzedanych 467 tys. subskrypcji (do CDA Premium oraz pakietu startowego i podstawowego wprowadzonej w sierpniu ub.r. usługi CDA TV obejmującej streaming ok. 100 stacji telewizyjnych). Przez kwartał liczba tych subskrypcji zwiększyła się o 20 tys.
CDA zapłaciło 255 tys. zł opłaty audiowizualnej
Wydatki operacyjne CDA zmniejszyły się o 1,9 proc. do 11,26 mln zł, z czego koszty usług obcych (czyli głównie licencji do oferowanych filmów i seriali) - z 10,42 do 10,18 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 494,7 do 567,7 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 58,9 do 80,6 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma w zeszłym kwartale zapłaciła 255,1 tys. zł opłaty audiowizualnej, obowiązującej od połowy 2020 roku, a także 1,19 mln zł podatku dochodowego (wobec odpowiednio 250,4 tys. zł i 1,15 mln zł przed rokiem).
Zysk operacyjny spółki poszedł w górę z 5,9 do 6,2 mln zł, a zysk netto - z 4,74 do 5,01 mln zł.
18,9 mln zł dywidendy od CDA
W środę zarząd CDA zarekomendował, żeby z 19,04 mln zł zysku netto z ub.r. firma wypłaciła 18,92 mln zł dywidendy (po 1,85 zł na akcję), a 118,8 tys. zł przeznaczyła na kapitał zapasowy. Zaproponowano 29 czerwca jako dzień ustalenia prawa do dywidendy i 18 lipca jako dzień jej wypłaty.
Ostateczną decyzję w sprawie dywidendy podejmie walne zgromadzenie CDA. Zdecydowaną większość akcji firmy mają jej dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (należą do niego walory stanowiące 63,45 proc. kapitału i 63,96 proc. głosów na walnym zgromadzeniu) i Jarosław Ćwiek (34,21 proc. kapitału i 34,47 proc. głosów na walnym).
CDA jest notowane na warszawskiej giełdzie od ponad trzech lat. W ub.r. wypłaciła 18,34 mln zł dywidendy (po 1,80 zł na akcję), w 2020 roku - 7,11 mln zł (80 groszy na akcję), a w 2019 roku - 5,08 mln zł (50 groszy na akcję).
Dołącz do dyskusji: CDA Premium dalej rośnie - ma już 467 tys. subskrypcji. Firma planuje rekordową dywidendę