1,5 mln widzów „Jednego z dziesięciu”. TVP1 stacją trzeciego wyboru
Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” na początku nowego sezonu śledzi średnio 1,48 mln widzów. W porównaniu do odcinków pokazywanych w TVP2 w analogicznym okresie rok wcześniej program gromadzi mniej widzów, ale ma wyższe rynkowe udziały. Jedynka w czasie emisji audycji Sznuka jest trzecia w rynku telewizyjnym.
Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).
Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
Średnia widownia pierwszych szesnastu odcinków nowego sezonu „Jednego z dziesięciu”, pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 3 do 24 września br., wyniosła 1,48 mln osób, co przełożyło się na 13,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 6,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,01 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 24 września br. Przyciągnął on przed ekrany 1,71 mln osób.
Dla porównania, w okresie od 4 do 25 września ub.r. audycję Tadeusza Sznuka pokazywaną jeszcze w Dwójce oglądało średnio 1,55 mln widzów, co przełożyło się na 13,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 7,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,17 proc. w grupie 16-59. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce gromadzi mniej widzów, ale ma wyższe rynkowe udziały.
Z kolei średnia widownia „Jednego z dziesięciu” pokazanego już na antenie Jedynki w okresie od 15 stycznia do 25 kwietnia br. wyniosła 2,32 mln osób, co dało stacji odpowiednio 16,81 proc. udziału w 4+, 8,48 proc. w 16-49 oraz 11,29 proc. w 16-59. W tym ujęciu teleturniej stracił 840 tys. oglądających.
TVP1 w czasie emisji teleturnieju zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wówczas jest TVN, nadający końcówkę „Szpitala” i „Fakty”, co daje mu 21,43 proc. udziału. Druga pozycja należy do Polsatu, emitującego „Wydarzenia” (14,37 proc.), a czwarta - do TVP2 (gł. powtórki „Wszystko przed nami” w byłym paśmie „Jednego z dziesięciu”; 3,01 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.
Dołącz do dyskusji: 1,5 mln widzów „Jednego z dziesięciu”. TVP1 stacją trzeciego wyboru