SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kanały naziemne tracą reklamy, a tematyczne je zyskują

W kwietniu br. największy udział w reklamach zakupionych w telewizji miał TVN, ale udział tej stacji jak i innych telewizji naziemnych poszły w dół. Sporo zyskały za to kanały tematyczne.

Udział kanału TVN w zakupionych reklamach wyniósł 28,1 proc. i było to o 11,39 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z 23,3 proc. udziału (spadek o 2,92 proc.), a trzecia była TVP 1, która zanotowała największy wśród kanałów naziemnych spadek  - o 14,47 proc. do 13,6 proc.

Największy wzrost zanotowały kanały tematyczne TVP, których udział w zakupionych reklamach wzrósł o 200 proc., ale zajmowały one ostatnie miejsce w zestawieniu z minimalnym wynikiem 0,3 proc. Spory wzrost dotyczył też stacji z portfolio At Media, których udział wzrósł aż o 90,91 proc. do 12,6 proc. Wzrost udziału kanałów tematycznych Polsatu wyniósł 47,06 proc. do 2,5 proc., a TVN-u - o 39,29 proc. do 3,9 proc.

W kwietniu z uwagi na żałobę narodową stacje telewizyjne wstrzymały część emisji reklam, najdłużej, bo 9 dni nie było ich na antenach kanałów TVP. Rynek telewizyjny zmniejszył się w porównaniu do kwietnia 2009 roku o 17 proc.

Udziały w kampaniach telewizyjnych poszczególnych stacji oraz grup stacji w grupie 16-49

Udziały w reklamach kwiecień
Stacja/grupa stacji 2010 2009
TVN 24,90% 28,10%
Polsat 23,30% 24,00%
TVP 1 13,60% 15,90%
At Media 12,60% 6,60%
TVP 2 10,30% 11,90%
TVN tematyczne 3,90% 2,80%
TV 4 2,70% 2,90%
Polsat tematyczne 2,50% 1,70%
Discovery Media 2,50% 1,90%
TVN 7 1,80% 2,20%
TVP Info 1,60% 1,80%
TVP tematyczne 0,30% 0,10%

Również w danych dotyczących udziałów w oglądalności za kwiecień br. widać, że tracą kanały naziemne, a zyskują kanały tematyczne.

Udziały w oglądalności stacji oraz grup stacji w grupie 16-49

Udziały w oglądalności kwiecień
Stacja/grupa stacji 2010 2009
TVN 17,50% 18,20%
TVP 1 15,40% 17,20%
Polsat 14,70% 17,60%
AT Media 13,80% 10,50%
TVP 2 13,00% 14,80%
TVN tematyczne 5,20% 3,10%
TVP Info 3,30% 2,40%
Discovery Media 3,00% 2,80%
Polsat tematyczne 2,80% 2,10%
TV 4 2,30% 2,60%
TVN 7 1,90% 1,80%
TVP tematyczne 1,00% 0,90%


Prezentowane dane pochodzą z Nielsen Audience Measurment (dawniej AGB Nielsen Media Research) i zostały nam udostępnione dzięki uprzejmości firmy At Media. Wyliczenia dotyczące udziałów stacji/grup stacji w kampaniach reklamowych opierają się na wskaźniku eq 30'' GRP w grupie komercyjnej wszyscy w wieku 16-49 lat. Portfolio At Media – stan na 30.04.2010. Kategoria Polsat tematyczne zawiera kanał Polsat 2.

Dołącz do dyskusji: Kanały naziemne tracą reklamy, a tematyczne je zyskują

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arnold
I tak juz będzie, liczyc sie bedzie wyłacznie internet i rozne odmiany kanalow tematycznych, właściwie nie rozumiem, po co domy mediowe kupuja reklamy w blokach 10 minutowych, raczej sie domyślam
0 0
odpowiedź
User
fifi
Kiedyś było inaczej, lepsze seriale, lepsze teleturnieje. Nie ma się co dziwić, że ludzie szukają jakiejś alternatywy, skoro jedyne dobre seriale ("Miodowe lata", "13 posterunek") są dostępne tylko i wyłącznie... w internecie, a na najpopularniejszych kanałach TV puszczane są - oprócz przedawnionych filmów - jakieś kiczowate "Majki" czy inne "Hotele 52". Rzygać się po tym chce i zaczyna się szukać lepszych kanałów, po prostu.
0 0
odpowiedź
User
asia
Oczywiście ,że teraz liczy się przede wszystkim Internet i to czy jesteś w nim widoczny . Prowadząc jakakolwiek działalność nie wyobrażam sobie by nie można było znaleźć mojej firmy w Internecie . Zresztą szukając potrzebnych mi rzeczy tez wykorzystuję to właśnie medium a nie książkę tel. Więc jak przykładowo szukam producenta smyczy reklamowych to sobie wpisze smycze reklamowe producent i mam od razu kilkanaście wyników i mogę porównać ceny bez wychodzenia z domu . telewizja nawet zamieszczając takie reklamy nie ma szans z potęgą internetu . A gdybyście chcieli zrobić tanio smycze to polecam http://www.reklama.ergo-media.pl/
0 0
odpowiedź