Kaufland rzuca wyzwanie Allegro. Będzie nowa platforma
Mimo zamknięcia Wszystko.pl i wyjścia z Polski Shopee cały czas pojawiają się nowi gracze, którzy chcą zaistnieć na polskim rynku platform marketplace, zdominowanym przez Allegro. Pod koniec lata swój serwis w tym segmencie uruchomi sieć handlowa Kaufland. Na stronie kaufland.pl będzie można znaleźć artykuły z ponad 6000 kategorii, takich jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda.
- Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma nowoczesna, idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w świecie online, a sprzedawcom prowadzącym działalność w naszym kraju atrakcyjny kanał dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Kaufland Marketplace już za kilka miesięcy zagości w Polsce i mamy nadzieję, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią go jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w kraju – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.
Kaufland.pl będzie funkcjonować w oparciu o model marketplace’u, co oznacza, że firma będzie współpracować z zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi, którzy we własnym imieniu zaoferują swoje produkty na stronie. Oprócz ceny i szczegółów oferty klienci znajdą na platformie również informacje o danym sprzedawcy.
Kupujący będą mogli korzystać z wielu metod płatności, takich jak Blik, zakup na fakturę oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą kredytową. Następnie zakupiony towar klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.
- Kaufland.pl umożliwi sprzedawcom internetowym dotarcie do nowych grup docelowych i milionów dodatkowych klientów, zapewniając szybki i łatwy dostęp do międzynarodowego rynku online. Wystarczy jedna rejestracja, aby oferenci mogli korzystać nie tylko z polskiej platformy, ale także sprzedawać swoje artykuły w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w Austrii - podano w komunikacie.
Marketplace Kauflandu hitem w Niemczech
Kaufland Marktplatz w Niemczech ma aktualnie 32 mln użytkowników miesięcznie i oferuje ponad 45 milionów produktów z ponad 6400 kategorii, dzięki czemu należy do największych platform e-commerce. W ubiegłym roku Kaufland Marketplace z powodzeniem zadebiutował także w Czechach i na Słowacji. Oprócz Polski w tym roku platforma Kaufland Marketplace zostanie uruchomiona również w Austrii.
Kaufland w Polsce prowadzi 245 marketów, w których sprzedaję ofertę spożywczą, chemiczną i non-food. Sieć należy do niemieckiej firmy Schwarz, która jest też właścicielem Lidla.
Najpopularniejszą platformą marketplace w Polsce jest Allegro. W styczniu br. witrynę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,67 mln użytkowników, czyli 62,83 proc. wszystkich internautów w Polsce.
Poza tym Polacy sprzedają i kupują też na Amazonie (6,27 mln użytkowników). Własną platformę marketplace prowadzi ponadto sieć Empik (7,69 mln użytkowników). W lutym br. swój marketplace Wszystko.pl zamknęła firma Comarch, zaś 13 miesięcy wcześniej Polskę opuściło azjatyckie Shopee. W przeszłości ofertę marketplace miała też sieć Carrefour, ale również z niej zrezygnowała.
Sklepy online z ofertą non-food w ostatnich latach uruchomiły sieci spożywcze Biedronka i Lidl.
Dołącz do dyskusji: Kaufland rzuca wyzwanie Allegro. Będzie nowa platforma
A po co powstrzymywać te zmiany?
Mam kolędować od sklepu do sklepu, by znaleźć jakąś rzecz, podczas gdy w internecie dwa kliknięcia i już mam co chcę.
Niby są inni sprzedawcy ale nikt od nich nie bierze