SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Kevin sam w domu” dziś znów w Polsacie. Dotychczas film przyciągał nawet do 8,9 mln widzów (dane rok po roku)

W sobotę 24 grudnia o 20.00 Polsat tradycyjnie pokaże kultowy film „Kevin sam w domu”. Dotychczas największą widownię - 8,90 mln - komedia zgromadziła 29 grudnia 2000 roku. Ilu widzów film przyciągał w ostatnich latach?

fot. materialy prasowe fot. materialy prasowe

Telewizja Polsat prawa do emisji filmu „Kevin sam w domu” (a także jego kontynuacji - „Kevin sam w Nowym Jorku”) pozyskała w 2000 roku. Obie produkcje na antenie stacji oglądać można było niemal co roku w okresie świąteczno-noworocznym.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Filmy na antenie Polsatu będzie można obejrzeć również w najbliższym czasie. „Kevin sam w domu” zostanie nadany w sobotę, 24 grudnia 2022 roku o godz. 20.00 oraz dzień później o 16.30.

Z kolei emisję „Kevina samego w Nowym Jorku” zaplanowano na 1 stycznia 2022 roku o 20.00. Obie produkcje w najbliższych dniach nadane zostaną także na antenie Polsat Film.

Premierę „Kevina samego w domu” w Polsacie w 2000 roku oglądało 8,90 mln widzów

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, najwyższą historyczną widownię w Polsacie „Kevin sam w domu” zgromadził 29 grudnia 2000 roku o godz. 20.00, wówczas produkcja w stacji emitowana była po raz pierwszy. Film obejrzało 8,90 mln widzów, co dało Polsatowi 50,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym. We wcześniejszych latach film emitowały TVP1 i TVN.

Drugie miejsce należało do nadanej dzień później o tej samej porze kontynuacji cyklu, czyli filmu „Kevin sam w Nowym Jorku”. Produkcja zgromadziła w Polsacie 8,69 mln oglądających (49,68 proc. udziału).

Kolejne dwa miejsca zajęły emisje filmów, które Polsat pokazał niemal rok później. „Kevina samego w Nowym Jorku” 22 grudnia 2001 roku śledziło 7,03 mln widzów, a „Kevina samego w domu” - 6,81 mln (15 grudnia 2001 roku).

Wszystkie dziesięć topowych emisji obu produkcji nadano w latach 2000-2008.

W zeszłoroczną Wigilię „Kevina samego w domu” oglądało w Polsacie 4,19 mln widzów (przynajmniej przez 1 min było to 7,83 mln), produkcja była najchętniej oglądanym filmem w polskich stacjach telewizyjnych w zeszłym roku.

W latach 2017-2021 widownia „Kevina samego w domu” lub „Kevina samego w Nowym Jorku” w wigilijny wieczór w Polsacie wahała się od 3,76 mln do 4,51 mln widzów. Należy wziąć pod uwagę fakt, że w ciągu ostatnich 20 lat rynek telewizji w Polsce stawał się coraz bardziej rozdrobniony. Na przykład w 2000 roku w monitoringu NAM znajdowało się kilkanaście stacji, a łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” wynosił 81,5 proc., a w 2021 roku Nielsen monitorował niemal 200 stacji, a cztery główne anteny od 1 stycznia do 20 grudnia br. miały łączny SHR% na poziomie 33,1 proc.

Polsat w 2010 roku nie planował emisji „Kevina” w święta. Protesty widzów skłoniły stację do zmiany ramówki

Kiedy w listopadzie 2010 roku w ramówce Polsatu na kolejny miesiąc zabrakło filmu o Kevinie, na Facebooku zaprotestowało przeciw temu prawie 50 tys. osób. W tej sytuacji nadawca zmienił ramówkę, przywracając do niej kultową produkcję. Nadany 25 grudnia „Kevin sam w domu” śledziło 4,13 mln widzów, a pokazaną dzień później powtórkę - 2,71 mln.

Do 1999 roku prawa do emisji „Kevina samego w domu” i „Kevina samego w Nowym Jorku” posiadał TVN. Stacja obie produkcje emitowała kilkukrotnie. „Kevin sam w domu” na antenie TVN najwięcej widzów zgromadził 24 grudnia 1999 roku (2,38 mln), a „Kevin sam w Nowym Jorku” - 6 stycznia 1998 roku (3,60 mln).

Aktualnie prawa do nadawania obu produkcji w Polsce ma również Canal+, który emituje filmy od czasu do czasu.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 8,19 proc.

Dołącz do dyskusji: "Kevin sam w domu” dziś znów w Polsacie. Dotychczas film przyciągał nawet do 8,9 mln widzów (dane rok po roku)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Koko
Jest na platformie Disneya - bez godzinnych reklam.
0 0
odpowiedź
User
37-latek
Ten film Chrisa Columbusa ma być pokazywany tylko i wyłącznie w TVP, ponieważ telewizja publiczna nie ma prawa przerywania żadnych filmów reklamami. Nawet coś tak długiego jak trzygodzinna "Zielona Mila" musi być puszczone ciurkiem.
0 0
odpowiedź
User
D
Tradycyjnie nie obejrzę. Nigdy nie oglądałem.
0 0
odpowiedź