Agora nie chce rezygnować z drukowanego wydania „Gazety Wyborczej”
- Absolutnie nie planujemy rezygnować z wersji papierowej, jest dla nas bardzo istotna - mówi o „Gazecie Wyborczej” Agnieszka Sadowska z zarządu Agory. Spółka zaznacza, że spadki sprzedaży egzemplarzowej są rekompensowane przez zwiększanie cen.
W czerwcu 2021 roku średnie rozpowszechnianie ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosło 54 532 egz. i zmalało o 18,31 proc. w porównaniu do czerwca 2020 roku. W piątek podczas omówienia wyników Agory za drugi kwartał br. Agnieszka Sadowska z zarządu spółki przekonywała, że sytuacja nie budzi niepokoju firmy.
- Ten spadek jest dla nas spodziewany, takie są po prostu trendy na rynku sprzedaży gazet. Proszę natomiast zwrócić uwagę, że w drugim kwartale odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży egzemplarzowej o dwa procent. Tak że spadki sprzedażowe potrafimy nadrabiać, zwiększając ceny – mówiła Sadowska.
Przychody ze sprzedaży "Gazety Wyborczej" w drugim kwartale tego roku wyniosły 25,1 mln zł i były o 9,1 proc. wyższe niż w analogicznym czasie 2020 roku. W całym pierwszym półroczu br. wyniosły 49,3 mln zł i były o 2,1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Jak napisano w sprawozdaniu, jest to głównie zasługa wyższych przychodów z prenumeraty cyfrowej.
Agora planuje kolejne serwisy lokalne
Członkini zarządu zaznaczyła, że Agora nie bierze pod uwagę przejścia całkowicie do internetu, jeśli chodzi o „Wyborczą”. - Absolutnie nie planujemy rezygnować z wersji papierowej, jest dla nas bardzo istotna - mówiła Sadowska.
Niedawno Wyborcza.pl uruchomiła lokalne serwisy w Zakopanem, Wałbrzychu, Koszalinie i Rybniku. W planach są kolejne, ale w piątek nie padły na ten temat żadne konkrety. - Planujemy kolejne otwarcia redakcyjnych teamów digitalowych, natomiast nie będziemy jeszcze zdradzać, w jakich lokalizacjach – powiedziała Sadowska.
Zmiany w zarządzie Agory, spór z „Gazetą Wyborczą”
Pod koniec czerwca walne zgromadzenie akcjonariuszy Agory zdecydowało, że jej strata netto z ub.r. zostanie pokryta z wcześniejszych zysków. Spółka drugi rok z rzędu nie wypłaciła dywidendy. Grupa Agora w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 836,4 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 6 mln zł zysku do 130,24 mln zł straty.
W czerwcu Helios podpisał umowę o 5,03 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej dla dużych firm.
Od początku czerwca br. w zarządzie Agory jest Tomasz Grabowski, został wybrany przez pozostałych członków w drodze kooptacji. Nadzoruje pion technologii, działy technologiczne odpowiedzialne za rozwój funkcjonalności dla Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz rozwój innowacji technologicznych i dział big data.
9 czerwca zarząd firmy poinformował, że zamierza połączyć segment prasowy spółki (obejmujący głównie „Gazetę Wyborczą” i Wyborcza.pl) i pion Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy „realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych ze wszystkich powierzchni serwisów internetowych Agory S.A.”. Wywołało to spór z zespołem „Gazety Wyborczej”, w trakcie rozmów wysunięto koncepcję wydzielenia „GW” do osobnej spółki. Kierownictwo „GW” powołało trzyosobowy zespół (są w nim Joanna Mosiej-Sitek jako liderka, Miłosz Malinowski i Piotr Stasiński) mający odpowiadać za ten proces.
Na początku sierpnia do zarządu Agory powołana została Agnieszka Siuzdak-Zyga. Nadzoruje pion Gazeta.pl, którego szefową jest od jesieni 2018 roku.
Dołącz do dyskusji: Agora nie chce rezygnować z drukowanego wydania „Gazety Wyborczej”