SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kino Świat, Media Expert i USP Zdrowie dużo więcej na reklamy. W dół Procter & Gamble i Metro Group (TOP 10)

W styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe Kino Świat były prawie cztery razy wyższe niż rok wcześniej, a Media Expert - dwa razy wyższe. Duże wzrosty osiągnęły też USP Zdrowie, Volskwagen Group Polska, Aflofarm i Lidl, za to spadki zanotowały Procter & Gamble Polska i Metro Group.

Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. dystrybutor filmowy Kino Polska cennikowo wydał na reklamy (bez interentu) prawie 48 mln zł, co wobec 13 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 270 proc. Tak duży budżet marketingowy firmy na początku tego roku wynika głównie z premiery filmu „Pod mocnym aniołem”.

Z kolei prawie dwukrotnie wzrosły w skali roku cennikowe wydatki reklamowe Media Expert - z 11,4 do 22,7 mln zł. Na początku br. sieć elektromarketów kontynuowała rozpoczętą pod koniec listopada kampanię z udziałem Doroty „Dody” Rabczewskiej (przeczytaj więcej i zobacz spot).

>>> RMF FM, Jedynka, Tok FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)

O ponad połowę podskoczyły rok do roku cennikowe budżety USP Zdrowie i Volskwagen Group Polska. Pierwsza firma wydała o 78 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost z 22,7 do 40,4 mln zł), a druga o 62 proc. (do góry z 18,1 do 29,4 mln zł).

Liderujący w zestawieniu Aflofarm Farmacja Polska przeznaczył w styczniu br. na reklamy 132,3 mln zł, o 41,3 mln zł więcej niż w styczniu ub.r. (to wzrost o 45 proc.). Wydatki Orange Polska były o 37,4 proc. wyższe niż budżet PTK Centerletu rok wcześniej (z początkiem br. spółka ta połączyła się z Telekomunikacją Polską w Orange Polska). Natomiast budżet reklamowy Lidl Polska cennikowo wzrósł o 40 proc., Unilever Polska - o 27 proc.,

>>> Gazety 15 proc. mniej z reklam, ostro w dół „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „Rzeczpospolita” (TOP 10)

W czołowej dziesiątce reklamodawców spadki cennikowych wydatków zanotowały jedynie Procter & Gamble Polska oraz Metro Group (właściciel sieci Metro & Makro Cash and Carry Media Markt i Saturn). Pierwszy koncern wydał o 6 proc. mniej niż rok wcześniej (w dół o 1,8 mln zł), a drugi o 12 proc. mniej (w dół o 3,1 mln zł).

>>> „Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP 10)

Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2013

I 2014

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

91 026 079 zł

132 295 455 zł

ORANGE POLSKA

35 316 034 zł

48 541 784 zł

KINO ŚWIAT

12 976 571 zł

47 970 361 zł

USP ZDROWIE

22 716 058 zł

40 388 667 zł

LIDL POLSKA

24 043 476 zł

33 627 009 zł

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

18 133 353 zł

29 360 816 zł

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

30 308 299 zł

28 462 282 zł

UNILEVER POLSKA

18 737 452 zł

23 918 468 zł

MEDIA EXPERT

11 373 744 zł

22 665 206 zł

METRO GROUP

25 621 629 zł

22 494 071 zł

wszyscy reklamodawcy

1 473 748 157 zł

1 680 512 342 zł

Dołącz do dyskusji: Kino Świat, Media Expert i USP Zdrowie dużo więcej na reklamy. W dół Procter & Gamble i Metro Group (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
żaba
media expert ma jakies nowe reklamy? nie widzialem jeszcze. jak cos to podeslijcie linki
0 0
odpowiedź
User
kuzniar
telewizyjne chyba nie, ale w necie to chodzą za mną praktycznie na każdej stronie :P
0 0
odpowiedź