Kluby KLM sposobem na przywiązanie do linii klienta biznesowego
KLM stara się przez tworzenie internetowej, ekskluzywnej społeczności przywiązać do siebie klienta biznesowego.
Holenderskie linie lotnicze KLM stworzyły dla swoich biznesowych klientów latających do Chin i Afryki kluby, będące społecznościami internetowymi.
KLM Club China i KLM Club Africa mają na celu umożliwienie nawiązywania kontaktów w czasie np. oczekiwania na samolot czy spożywania śniadania w klasie biznes. Kluby oferują również inne usługi dostarczane przez partnerów takie jak dedykowane linie telefoniczne, usługi hotelowe i wiele, wiele innych. W Club China, który został stworzony w czerwcu 2006 roku zarejestrowanych jest ponad 3 tysiące użytkowników z czego 40% logowało się na stronie klubu w ciągu ostatniego miesiąca.
Stowarzyszenie ze sobą osób latających do tych samych miejsc nie jest jedynym czynnikiem motywującym powstawanie tego typu klubów. Mają one przede wszystkim przywiązać do siebie klienta, którego cechą jest odpowiedni styl życia. Dlatego KLM stworzył w ramach klubów np. stowarzyszenie osób grających w golfa.
Dołącz do dyskusji: Kluby KLM sposobem na przywiązanie do linii klienta biznesowego