SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda zamyka kilkanaście magazynów. Będą zwolnienia

Grupa Burda Media Polska zdecydowała o zamknięciu ponad 20 tytułów drukowanych: dwutygodnika „Party”, miesięczników "Claudia", "Dobre Rady", "Burda Style" czy „Sielskie życie”. W portfolio pozostanie jedynie sześć magazynów. - Powyższe decyzje wiążą się z redukcjami zatrudnienia, a obecnie zarząd spółki pozostaje w dialogu z przedstawicielami pracowników - podano w komunikacie.

Zamknięte zostaną takie tytuły jak: "Claudia", "Dobre rady", "Moje Gotowanie", "Sól i pieprz", "Sielska Kuchnia", "Przyślij Przepis", "Mój Piękny ogród", "Przepis na ogród", "Kocham ogród", "Ogrodnicze ABC", "Zdrowie z natury", "Burda Style", "Szycie krok po kroku", "Cienie i blaski", "Historie kryminalne", "Co przyniesie los", "W mroku", "Okruchy życia", "Prawdziwe życie", "Sekrety serca", "Uczucia i tęsknoty", "Uwierz w przeznaczenie", "Wiara i nadzieja", "Życie bez recepty", "Życie po życiu", "Part"y i "Sielskie życie"/

Znikną też wydania specjalne zamykanych tytułów. Ostatnie numery ukażą się na rynku do końca grudnia 2022 r.

- Zamykane obecnie magazyny generują w 2022 roku niewielkie zyski, a biorąc pod uwagę sytuację makroekonomiczną, nie widzimy możliwości wzrostu w tym obszarze. Ponadto zamykane segmenty w większości przypadków nie mają istotnego potencjału digitalowego, który byłby w stanie zrównoważyć spadek przychodów w obszarze magazynów drukowanych. Dlatego zdecydowaliśmy, że w 2023 roku w obszarze print pozostaną w portfolio Burda Media Polska tylko magazyny wspierające rozwój naszych multimedialnych marek "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva" i "National Geographic Polska", których częścią jest zarówno print, digital, jak i eventy. W naszym wypadku są to segmenty wzrostowe, nawet w ramach obecnego spowolnienia gospodarczego - podaje nam firma. Wszystkie tytuły, które zostają w portfolio, to pisma wydawane na licencjach.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w wyniku zamknięcia zdecydowanej większości magazynów z firmą rozstać się może kilkadziesiąt osób. -  Następne tygodnie poświęcimy na omawianie kwestii personalnych związanych z produktami dotkniętymi nową strategią. Do końca listopada będziemy znać pełen wpływ na nasze zespoły - informuje nas Burda.

To już kolejne tytuły zamykane przez Burdę w tym roku. W lutym spółka zdecydowała o likwidacji wersji drukowanych i serwisów internetowych magazynów „Focus”, „Focus Historia”, „Focus Coaching” i „Elle Man” oraz drukowanego magazyn „Samo Zdrowie”. W sierpniu 2021 r. Burda zrezygnowała z wydawania dwutygodnika „Gala”.

1 kwietnia br. Burda Media Polska sfinalizowała umowę zakupu wydawnictwa Edipresse Polska od szwajcarskiej Edipresse Group. Od 1 lipca połączone organizacje działają jako Burda Media Polska. Połączoną spółką jako CEO kieruje Maciej Klepacki.

Burda stawia na serwisy internetowe i e-commerce

- Nasza wizja pozostaje niezmienna – chcemy być liderem w kluczowych kategoriach tematycznych Internetu jak: beauty, travel, food, luxury & lifestyle, a także istotnym graczem w obszarze marketplace & eCommerce bezpośrednio powiązanym z segmentem beauty„– powiedział Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska, cytowany w komunikacie.

Przyjęta strategia rozwoju zakłada, że Burda będzie kontynuować oprócz segmentu luxury & lifestyle & travel (Elle.pl, Glamour.pl, Viva.pl, National-geographic.pl) rozwój Party.pl i wszystkich digitalowych portali z segmentu kulinarnego: Gotujmy.pl, Mojegotowanie.pl i Przyslijprzepis.pl, a także wieloletnich liderów w swoich kategoriach tematycznych, czyli Wizaz.pl i Polki.pl oraz Niania.pl.

- Już dziś mając w swoim portfolio 17 portali jesteśmy wśród największych wydawców internetowych w Polsce i konsekwentnie będziemy realizować strategie inwestycji w kolejne przedsięwzięcia digitalowe. Efektem tego jest m.in. ostatnia inwestycja w e-drogerię Cocolita.pl, a także obecny rozwój Tech Hub, którego polski zespół pracuje nad międzynarodowymi projektami Burdy w obszarze digital - powiedział Klepacki.

- Jesteśmy przekonani, że stawiając na w pełni digitalowe marki i multimedialne projekty w naszym portfolio będziemy mogli nie tylko bezpiecznie przejść przez nadchodzące spowolnienie gospodarcze, ale także będzie to silna i naturalna baza do wzrostu w kolejnych latach  - dodał.

W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

Dołącz do dyskusji: Burda zamyka kilkanaście magazynów. Będą zwolnienia

70 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pozdrowienia z Motorniczey
Logiczne było, że mając taką markę jak Viva zamkną przaśne Party. Brawo :)
odpowiedź
User
Ekspert
Brawo dla zarządu! Trudna decyzja, ale konieczna z punktu widzenia biznesowego
odpowiedź
User
Zdziwiony
Czyli to najprawdziwsza prawda jednak.
odpowiedź