Warner Bros. Discovery zmienia zdanie. Nie będzie tylko jednego serwisu VoD
Po uruchomieniu serwisu streamingowego łączącego treści HBO Max i Discovery+, w Stanach Zjednoczonych dalej będzie można wykupić tylko platformę z ofertą dokumentalną. Warner Bros. Discovery nie chce bowiem stracić subskrybentów, którzy nie są zainteresowani filmami i serialami.
Po fuzji Warner Media z Discovery, firma przygotowywała fuzję serwisów HBO Max i Discovery+. - Połączenie naszych serwisów streamingowych, Discovery+ i HBO Max, w jedną potężną i globalną platformę technologiczną daje ogromne możliwości – zapowiadał w maju 2022 roku David Zaslav, szef Warner Bros. Discovery. Pojawiły się nieoficjalne informacje jakoby nowa platforma miała nosić nazwę Max. Ma to odzwierciedlać szerszą ofertę, aniżeli złożoną jedynie z treści HBO.
Z informacji „The Wall Street Journal” wynika, że połączona usługa wystartuje w USA jeszcze w tym roku. Nie dojdzie jednak do likwidacji Discovery+ jako osobnej oferty. Firma obawia się, że część klientów po prostu nie będzie skłonna płacić więcej za usługę z treściami fabularnymi. HBO Max kosztuje w USA 16 dol. miesięcznie (bez reklam) lub 10 dol. (z reklamami), a Discovery+ 7 lub 5 dol.
Po wiosennej fuzji firma nie ujawniała liczby subskrybentów usługi Discovery+, która wystartowała na początku 2021 roku. Podano natomiast, że na dzień 30 września 2022 roku wszystkie serwisy Warner Bros. Discovery miały łącznie 94,9 mln bezpośrednich abonentów. Firma chce przekroczyć 130 mln klientów w 2025 roku. W kwietniu 2022 roku Discovery+ miał 22 mln płacących użytkowników.
Co z polskimi serwisami streamingowymi?
Nowa usługa w pierwszej kolejności ma pojawić się w USA. Wcześniej informowaliśmy, że jesienią 2023 roku trafi do Ameryki Łacińskiej, a w Europie zadebiutuje na początku 2024 roku. Wtedy powinna pojawić się także nad Wisłą. W naszym kraju od marca 2022 roku działa HBO Max. TVN Warner Bros. Discovery posiada też serwis streamingowy Player. Z nieoficjalnych informacji wynika, że ta platforma już rok temu miała 1,5 mln płacących subskrybentów. W skład tej platformy wchodzi także biblioteka Discovery+, która na naszym rynku nie jest sprzedawana oddzielnie. W Polsce działa także TVN24 Go. W styczniu zniknął Eurosport Player. Treści kanału sportowego Warner Bros. Discovery można oglądać tylko za pośrednictwem Playera.
Kilka miesięcy temu eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przekonywali, że pochopne działania polegające na łączeniu wszystkich serwisów koncernu „mogą doprowadzić do katastrofy” i odejścia wielu użytkowników.
Platforma, która powstanie z połączenia HBO Max i Discovery+ ma być oparta na infrastrukturze Discovery, ale zawierającej ważne ulepszenia z HBO Max. Nowy interfejs ma ułatwić odnajdywanie treści poprzez m.in. większą personalizację. Rozwiązania zastosowane w nowej aplikacji mają przypominać te znane z konkurencyjnej Disney+. Znajdą się w niej treści od Warner Bros, HBO, Discovery, CNN, Cartoon Network, Eurosportu i DC Comics.
Po fuzji Warner Media z Discovery doszło do korekty polityki koncernu w zakresie streamingu. Po kilku tygodniach działalności zlikwidowany został serwis CNN+, którego uruchomienie pochłonęło 300 mln dol. Część programów związanych z CNN trafia do Discovery+. W niektórych krajach wybrane pozycje Discovery można oglądać w HBO Max. Nie wszystkie filmy Warner Bros trafiają do HBO Max w ciągu 45 dni po premierze. Spółka podejmuje takie decyzje indywidualnie, ponieważ chce dodatkowo zarabiać na dystrybucji popularnych tytułów w modelu TVOD.
Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery zmienia zdanie. Nie będzie tylko jednego serwisu VoD