SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Konkurs dla uczestników badania słuchalności KIM. Do wygrania 50 zł

Aby zachęcić do udziału w 12-dniowym badaniu słuchalności radia, konsultanci Krajowego Instytutu Mediów zapewniają, że uczestnicy wezmą udział w konkursie. Twierdzą, że wystarczy odpowiedź na trzy proste pytania i można wygrać 50 zł.

W sierpniu informowaliśmy, że ankieterzy KIM prowadzą telefoniczne badanie słuchalności. Teraz osobom, które wzięły w nim udział proponowany jest udział w 12-dniowym badaniu. Zachętą ma być nagroda w wysokości 50 zł. Aby uzyskać szansę na nagrodę, trzeba codziennie wypełniać ankietę. Jest ona przesyłana drogą SMS-ową lub e-mailową.

O jakie kwestie pyta KIM?

Najpierw ankiety KIM pytają o jakich porach uczestnik badania słuchał radia. Można oczywiście zaznaczyć opcję, że radia nie słuchało się w ogóle. Kolejne pytanie dotyczy miejsca, w którym można było usłyszeć rozgłośnie radiowe. Do wyboru są: dom, samochód, środek transportu publicznego, spacer lub bieganie, praca, szkoła, sklepy i punkty usługowe, puby i restauracje, u kogoś innego w domu.

KIM pyta o sposób odbioru radia – tradycyjny czy internetowy. Później uczestnikom ankiety wyświetlane są formularze, w których można wskazać 6 stacji. Po wpisaniu pierwszych liter ich nazw pojawiają się podpowiedzi. Pozostawiono jedno puste pole, w którym można wpisać rozgłośnię, której nie można wyszukać na liście. Na przykład internetową czy zagraniczną.

Dalej pojawiają się pytania o pory słuchania radia. KIM prosi, żeby wskazać konkretne kwadranse z wybranego wcześniej przedziału czasowego. Pojawia się pytanie o częstotliwość korzystania z internetu. Dostępne są opcje: codziennie/prawie codziennie, 3-4 razy w tygodniu, 1-2 razy w tygodniu, 1-2 razy w miesiącu lub rzadziej. Krajowy Instytut Mediów chce też wiedzieć czy uczestnik badania korzysta z samochodu i w jakiej roli.

Instytut pyta o status zawodowy (kadra zarządzająca, pracownik biurowy/umysłowy/specjalista, przedsiębiorca/prowadzący własną firmę zatrudniającą pracowników, robotnik wykwalifikowany, pracownik handlu lub usług, inaczej). Na koniec pojawia się pytanie o łączne miesięczne dochody „na rękę” gospodarstwa domowego. KIM następnie informuje, że to koniec ankiety i zaprasza do wypełnienia kolejnej następnego dnia.

Badania KIM krytykowane

Niemal co tydzień KIM, powołany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji dzieli się z mediami nowymi danymi odnośnie korzystania z mediów w Polsce. Informuje na przykład jaki odsetek domostw z naziemną telewizją cyfrową posiada telewizory kompatybilne z nowym standardem DVB-T2/HEVC. Przedstawia nowe dane z badania założycielskiego. Na przykład dotyczące odsetka gospodarstw domowych z telewizorami 4K.

W kwietniu KIM podzielił się też pierwszymi danymi odnośnie słuchalności radia. Dostarcza je firma Alternatywa Polska. Spółkę zarejestrowano w gospodarstwie we wsi Dębina, a umowa z nią opiewa na prawie 24 mln zł.  Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku zwróciła się do Urzędu Zamówień Publicznych z wnioskiem o kontrolę tego zlecenia.

Jej zdaniem doszło do naruszenia trzech artykułów prawa zamówień publicznych. KIM odpiera te zarzuty. Prezesem spółki z jest Dariusz Działak. Ma on w spółce 90 udziałów. Pozostałe 10 udziałów należy do Tomasza Pawlaka. Pawlak z kolei był w przeszłości udziałowcem spółki Realizacja sp. z o.o., w której udziały jeszcze jesienią 2021 roku posiadał Mirosław Kalinowski, obecnie prezes Krajowego Instytutu Mediów. Między innymi w związku z tymi kontrowersjami poseł PSL Krzysztof Paszyk domagał się na konferencji prasowej kontroli NIK-u w KIM.

Sceptycyzmu wobec danych KIM nie krył Jakub Bierzyński, założyciel domu mediowego OMD. - Przy tak ogromnej liczbie stacji radiowych to badanie jest raczej badaniem rozpoznawalności marek czy przywiązania do danej stacji niż badaniem słuchalności. To pytania w stylu "Jakiej Pan stacji słuchał wczoraj o 10.15?". Ja nie pamiętam. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji miała wprowadzić nowy standard badawczy za pomocą Krajowego Instytutu Mediów. Jak widać poniosła spektakularną klęskę. Powrót do dzienniczków to kompromitacja - ocenił Bierzyński w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: Konkurs dla uczestników badania słuchalności KIM. Do wygrania 50 zł

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
można wygrać ;) i to aż 50 zł ;)
odpowiedź
User
LoL
na 2 piwa starczy
odpowiedź
User
DrVictór
To już więcej jest cashbacku w Mubi za kupno ubezpieczenia. :D
odpowiedź