Wśród widowni „Faktów” TVN dominują osoby starsze i emeryci
Program „Fakty” TVN w tym roku chętniej oglądają kobiety niż mężczyźni. W widowni dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udział osób o wysokich dochodach i mieszkańców wsi - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” ogląda więcej kobiet niż mężczyzn
W okresie od 1 stycznia do 19 lipca 2023 roku „Fakty” w TVN (serwis jest nadawany codziennie o godz. 19.00; dziennik oglądać można również w TVN24 BiS) oglądało średnio 54,59 proc. kobiet i 45,41 proc. mężczyzn. „Fakty” mają nieco wyższy udział widowni kobiecej nad męską w porównaniu do struktury widowni całego rynku telewizyjnego w naszym kraju. W analizowanym okresie wszystkie stacje śledziło średnio 53,52 proc. kobiet i 46,48 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
„Fakty” nieco większe udziały widowni kobiecej nad męską miały również w okresie od 1 stycznia do 19 lipca ub.r., kiedy to kobiety stanowiły 54,73 proc. (mężczyźni - 45,27 proc.).
37 proc. widzów dziennika stanowi grupa wiekowa 65+
„Fakty” na tle całego rynku charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni serwisu w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 w badanym okresie wynosiły poniżej 1 proc. Niskie zainteresowanie w najmłodszych grupach wiekowych dziennik miał również w analogicznym okresie rok wcześniej.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie serwisem TVN stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności „Fakty” notują w grupie 65+, w której widownia stanowi 37,12 proc. wszystkich widzów. Dla porównania w całym rynku jest to 34,50 proc.
Rośnie udział widowni wiejskiej, ale i tak w audytorium dominują mieszkańcy miast
Małe dysproporcje oglądalności „Faktów” względem całego rynku notowane są ze względu na miejsce zamieszkania widzów. Serwis ma zauważalną przewagę w strukturze widowni mieszkańców miast, którzy stanowią 64,29 proc. udziału wszystkich widzów (mieszkańcy wsi stanowią 35,70 proc.). Wartość ta w całym rynku wynosi 61,66 proc.
W analogicznym okresie rok wcześniej dziennik TVN miał większy udział widowni miejskiej - 65,73 proc. (34,28 proc. to osoby ze wsi).
Coraz wyższe dochody
Biorąc pod uwagę średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł) można zauważyć, że „Fakty” śledzi coraz więcej osób z wysokimi dochodami.
Średni miesięczny dochód netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca powyżej 5 tys. zł netto w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. wynosił 46,42 proc., a rok wcześniej było to 42,20 proc. Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 1400 zł w tym roku wynik wynosi 3,68 proc., a rok temu było to 3,99 proc.
Rośnie udział osób z wykształceniem średnim
„Fakty” coraz chętniej oglądają osoby z wykształceniem średnim, których udział rośnie - z 37,02 proc. widowni w okresie od 1 stycznia do 19 lipca ub.r. do 38,02 proc. w okresie od 1 stycznia do 19 lipca br. (w całym rynku było to 34 proc.).
Udział widzów z wykształceniem wyższym w tym roku wynosi 28,49 proc. widowni (18,06 proc. w całym rynku), a podstawowym - 30,81 proc. (42,73 proc.).
44 proc. widowni stanowią emeryci
Ze względu na wykonywany zawód „Fakty” zdecydowanie najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 44,37 proc. widowni. Dla porównania, wszystkie stacje telewizyjne w Polsce w strukturze widowi średnio w analizowanym okresie miały 43,64 proc. emerytów.
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
Dołącz do dyskusji: Wśród widowni „Faktów” TVN dominują osoby starsze i emeryci
To dobre zestawienie jest. - dla Piotra Kraśko.
No i dobre dla zatrudniającej tego pana uczciwej korporacji - Warner Bros. Discovery.
Wysokie standardy wyznacza Piotr Kraśko.