Levi's wchodzi w segment odzieży sportowej
Firma odzieżowa Levi Strauss dotychczas zajmująca się głównie produkcją odzieży jeansowej zadebiutuje w segmencie odzieży sportowej. Właśnie ogłosiła zakup marki Beyond Yoga.
Firma Levi Strauss & Co. zawarła umowę nabycia marki odzieży Beyond Yoga. Dzięki tej akwizycji zadebiutuje na rynku odzieży sportowej.
Levi's nie ujawnił wielkości transakcji gotówkowej, która ma zostać sfinalizowana w czwartym kwartale br. firma liczy, że ta akwizycja przyniesie jej ponad 100 mln dolarów przychodów netto w przyszłym roku podatkowym.
- Od dłuższego czasu przyglądamy się przejęciom, a przestrzeń odzieży sportowej jest oczywiście bardzo, bardzo atrakcyjna – powiedział dyrektor generalny Levi Chip Bergh. - Widzimy tutaj ogromny potencjał wzrostu. To stawia nas jako firmę w dynamicznie rozwijającym się, wysokomarżowym segmencie odzieży sportowej”.
Firma podała, że po sfinalizowaniu transakcji Beyond Yoga będzie działać jako oddzielny brand i samodzielny oddział w ramach swojej działalności. Współzałożycielka tej marki, Michelle Wahler, będzie nadal pełnić funkcję dyrektora generalnego Beyond Yoga.
Levi CFO Harmit Singh poinformował, że Beyond Yoga w ciągu ostatnich trzech lat ponad dwukrotnie zwiększyła swoje przychody, jednocześnie zwiększając rentowność. Marka z siedzibą w Los Angeles została założona przez dwie kobiety w 2005 roku. Jej marketing często nawiązuje do przekazów o pozytywnym nastawieniu do ciała i inkluzywności.
Bergh powiedział, że Levi planuje rozszerzyć sprzedaż marki Beyond Yoga poza Stany Zjednoczone i otworzyć więcej sklepów stacjonarnych. Umowa powinna również pomóc firmie w rozwoju biznesu kobiecego, który odpowiada za około jedną trzecią dzisiejszej sprzedaży. Celem jest zwiększenie liczby kobiet wśród klientów do 50 proc.
Akcje Levi wzrosły od początku roku o 37 proc. Kapitalizacja rynkowa firmy wynosi 11,1 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: