SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy LifeTube’a 39 proc. w górę, 793 tys. zł zysku zamiast 152 tys. zł straty

Spółka LT Group, właściciel sieci partnerskiej LifeTube, w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 38,7 proc. do 20,91 mln zł oraz 793,1 tys. zł zysku netto (wobec 152,2 tys. zł straty rok wcześniej).

W sprawozdaniu finansowym LT Group zaznaczono, że w ub.r. 14,88 mln zł wpływów pochodziło ze sprzedaży krajowej, a 6,03 mln zł ze sprzedaży zagranicznej. Firma nie podała, jakie przychody osiągnęła ze sprzedaży poszczególnych typów usług.

Do LT Group należy sieć partnerska LifeTube współpracująca obecnie z prawie 500 kanałami youtube’owymi mającymi łącznie 74 mln sukbsrybentów i notującymi miesięcznie 583 mln odtworzeń treści. Firma wspiera ich twórców w zakresie produkcji materiałów i sprzedaży oferty marketingowej.

W sprawozdaniu LT Group wyliczono, że w ub.r. firma przygotowała bazę twórców ze szczegółowymi, aktualizowanymi na bieżąco informacjami o obsługiwanych influencerach. Ponadto wprowadziła na rynek narzędzie do raportowania efektów kampanii reklamowych klientów oraz stworzyła dział strategii i kreacji (kieruje nim Gabriela Barnat).

W kwietniu br. LifeTube podpisał z siecią Gamellon umowę o strategicznej współpracy, obejmującej m.in. sprzedaż, technologie i know-how. Natomiast w czerwcu obie firmy zaczęły współpracę z agencją Szeri Szeri i platformą społecznościową influencerów DDOB.

Te działania zapowiedziano w sprawozdaniu LT Group, wymieniając wśród celów na br. konsolidację polskiego rynku influencer marketingu. Innymi celami są m.in. rozwój LifeTube’a pod kątem zasięgu, optymalizacja marż z projektów i umów z twórcami oraz rozwój produktów własnych - przede wszystkim kanałów dla reklamodawców.

Tylko jeden pracownik etatowy, więcej na usługi obce i wynagrodzenia

W ub.r. koszty działalności operacyjnej LT Group wyniosły 19,77 mln zł, wobec 15,33 mln zł rok wcześniej. Zdecydowanie największą pozycją są wydatki na usługi obce, które wzrosły w skali roku z 10,65 do 12,01 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 3,25 do 4,75 mln zł. W firmie był zatrudniony tylko jeden pracownik etatowy, z pozostałymi osobami współpracowano w innej formie. Prezes spółki Paweł Stano, będący jedynym członkiem zarządu, zarobił 359,5 tys. zł brutto.

Ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (wzrost z 1,25 do 2,77 mln zł) pochłonęły wydatki określone jako pozostałe koszty rodzajowe.

Firma zanotowała 1,11 mln zł zysku z działalności operacyjnej, wobec 271 tys. zł straty rok wcześniej. Po odliczeniu 56,8 tys. zł kosztów finansowych i 260,7 tys. zł podatku dochodowego miała 793,1 tys. zł zysku netto, podczas gdy w 2016 roku zanotowała 152,2 tys. zł straty netto.

Od jesieni 2016 roku większościowym udziałowcem LT Group jest fundusz inwestycyjny Altus TFI. Na koniec ub.r. należał do niego (poprzez Altus 33 FIZ) 79 proc. udziałów spółki miał, a 21 proc. - Alpina FIZAN (kontrolowany przez IB TFI należące do grupy kapitałowej Plus Banku).

Udziałowcy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk LT Group zostanie przeznaczony na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

Dołącz do dyskusji: Wpływy LifeTube’a 39 proc. w górę, 793 tys. zł zysku zamiast 152 tys. zł straty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Planer
Dokarmianie spółki źle wpływa na zdrowy wygląd prezesa :/
0 0
odpowiedź
User
Amadeusz
Lol
To sie ma nazywac wynik ?
Zarobili 700k WOW
To jesli dobrze pamietam brand 24 ma 0.7 miliona , a fasttony 0.5 miliona
Rozumiem ze TFI stara sie napchsc frajerow w udzialy wyceniane na xxxxx milionow
0 0
odpowiedź