SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili

Drugi sezon „Londyńczyków” nadawany w TVP 1 jesienią br. oglądało mniej widzów niż pokazywaną rok temu pierwszą serię produkcji, ale przychody reklamowe serialu wzrosły – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Jedynka drugą serię „Londyńczyków” emitowała od września do grudnia br. w czwartki o 20.25. Szesnaście pokazanych odcinków obejrzało średnio 3,16 mln osób, co dało stacji 20,23 proc. udziału w grupie 4+ i 19,52 proc. w komercyjnej 16-49. To mniej widzów niż miała pierwsza seria produkcji, którą TVP 1 nadawała od końca października 2008 roku do stycznia 2009 w czwartki o 21.10. Jej oglądalność wyniosła 3,83 mln widzów, zaś udział odpowiednio - 25,78 proc. i 23,91 proc.

W paśmie emisji serialu Jedynka utraciła pozycję lidera rynku, ale udało jej się uplasować na drugiej pozycji. Stacja przegrała z TVN-em, nadającym w tym czasie „Na Wspólnej” i „W -11 – Wydział Śledczy” - kanał ten miał 21,89 proc. udziału. Słabiej od TVP 1 radziły sobie natomiast: TVP 2 („Barwy szczęścia”, „Dr. House”; 18,11 proc.;) oraz Polsat („CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, filmy fabularne; 14,37 proc.).

Wpływy reklamowe z drugiej serii „Londyńczyków” wyniosły 15,3 mln zł, podczas gdy pierwsza przyniosła TVP 1 przychody na poziomie 9,6 mln zł. Trzeba jednak dodać, że drugi sezon miał o trzy odcinki mniej (dane cennikowe bez rabatów).

Z analizy profilu widowni „Londyńczyków” wynika, że produkcję oglądały głównie kobiety, widzowie po 35. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.

Widownia „Londyńczyków 2” odcinek po odcinku

LondyńczycyWszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
10-09-20093 370 38522,68%22,05%
17-09-20093 009 95219,99%17,17%
24-09-20093 348 70621,35%20,69%
01-10-20092 644 85316,44%15,36%
08-10-20093 131 89119,92%20,83%
15-10-20092 926 87618,33%18,13%
22-10-20093 158 30820,26%19,70%
29-10-20093 390 69421,67%19,83%
05-11-20093 178 43720,01%19,05%
12-11-20093 277 45420,93%18,85%
19-11-20093 104 22719,80%18,17%
26-11-20093 315 90320,57%20,05%
03-12-20093 235 42520,44%21,25%
10-12-20093 080 34719,33%18,73%
17-12-20093 190 96620,80%20,55%
23-12-20093 128 01221,67%22,67%
średnia3 155 69020,23%19,52%

 

Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Londyńczycy na tle konkurencji

Wszyscy 4+
StacjaAMRSHR %
TVN3 414 32921,89%
TVP 1 – Londyńczycy3 155 69020,23%
TVP 22 824 06218,11%
Polsat2 241 63314,37%

 

Profil widowni produkcji

LondyńczycyADH %AFF
PłećMężczyźni40,84%85

Kobiety59,16%114
Wiek4-92,22%37

10-122,20%64

13-152,30%59

16-171,09%37

18-192,24%73

20-243,33%39

25-294,89%57

30-346,82%85

35-397,62%111

40-447,44%115

45-498,93%120

50-5410,61%128

55-5910,17%136

60-648,61%172

65+21,52%154
Wlk. miastaWieś39,60%101

< 50 tys.26,33%110

50-100 tys.9,85%116

100-200 tys.6,28%79

200 tys. - 500 tys.7,49%82

> 500 tys.10,45%90
ZawódTop management7,10%89

Pracownicy średniego szczebla15,13%106

Pracownicy fizyczni i rolnicy19,35%93

Emeryci40,43%152

Inni18,00%59
WykształceniePodstawowe48,39%107

Średnie31,09%103

Wyższe13,80%121

Inne6,72%50


 

Dołącz do dyskusji: 'Londyńczycy' stracili widzów, ale więcej zarobili

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl