Łukasz Wejchert: iTaxi ma już prawie 70 tys. użytkowników, będą nowe aplikacje
Po aplikacji iTaxi, należąca do Łukasza Wejcherta firma Dirlango pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami mobilnymi. Rynek ma duży potencjał wzrostu, bo w Polsce udział urządzeń mobilnych w rynku jest wciąż dużo niższy niż w Stanach Zjednoczonych. Kolejne plany Dirlango to rozwój iTaxi oraz Justtag - najnowszej aplikacji w portfolio firmy służącej do zarządzania kartami lojalnościowymi czy rabatami.
– Teraz bardzo mocno stawiamy na projekty mobilne, bo ludzie już mniej korzystają ze stacjonarnego internetu, coraz częściej przerzucają się na smartfony czy tablety. Widzimy, że jest duża dynamika wzrostu i potencjał, żeby tworzyć nowe i innowacyjne rozwiązania w tym obszarze – uważa Łukasz Wejchert, prezes Dirlango.
iTaxi to aplikacja, która wystartowała w marcu ubiegłego roku. Umożliwia zamówienie najbliższej taksówki przez urządzenia typu smartfon czy tablet.. Użytkownicy mogą, korzystając z podglądu na mapie, wybrać nie tylko taki pojazd, który jest najbliżej, ale też zdecydować się na określoną stawkę za kilometr, korporację lub model samochodu. Dodatkowo można zamówić taksówkę oferującą płatności kartą a na koniec kursu ocenić serwis i kierowcę wpisując swój komentarz.
Wejchert zdradza, że aplikacja została już pobrana przez niemal 70 tysięcy osób. Liczba osób korzystających z iTaxi rośnie o ok. 30 proc. miesięcznie. Prezes Dirlango dodaje, że choć nie wszyscy korzystają z niej regularnie, to dynamika wzrostu jest bardzo pozytywna. Nie chce jednak przewidywać dalszego przyrostu użytkowników – podkreśla, że to wciąż nowy produkt i dopiero za sześć miesięcy do roku na podstawie danych będzie można lepiej prognozować rozwój.
Akcje promocyjne, m.in. ta współorganizowana z Nokia, dały szanse na lepszą promocję aplikacji.
– Wspólnie z Nokia przeprowadziliśmy akcję, w której aplikacja iTaxi posłużyła jako platforma komunikacji marketingowej, umożliwiając osobom posiadającym telefon Nokia Lumia, darmowe przejazdy taksówkami w Warszawie. Jesteśmy zadowoleni z wyników. Wzrosła ilość instalacji dla systemu operacyjnego Windows Phone a sama akcja miała pozytywny oddźwięk na rynku – mówi Łukasz Wejchert.
Dirlango wprowadza kolejne udoskonalenia iTaxi mi.in. transakcje bezgotówkowe.
– Teraz jest duży popyt na bezgotówkowe transakcje. Podpisujemy umowy z firmami, które mogą korzystać z aplikacji na specjalnych warunkach, rozliczając przejazdy w określonym cyklu rozliczeniowym. To wygodne zarówno dla użytkownika, który nie musi nosić ze sobą kart czy voucherów, jaki i dla firmy, która otrzymuje raport zbiorczy wraz z trasą przejazdu zintegrowaną z mapą – wyjaśnia Wejchert.
Według niego w Polsce jest wciąż bardzo duży potencjał rozwoju technologii mobilnych, dlatego Prezes firmy zapowiada dalsze wdrożenia. Przykładem jest aplikacja Justtag, dostępna od grudnia ub.r.
– Justtag to aplikacja, która pozwala ludziom gromadzić wszystkie swoje karty lojalnościowe, karty promocyjne, karty pieczątkowe, kupony rabatowe czy kody w jednym miejscu, czyli w telefonie. To wygodne, bo nie trzeba nosić tych wszystkich rzeczy w portfelu. Są zawsze w telefonie. Niedługo planujemy wdrożenie nowej wersji aplikacji, w której na podstawie informacji zwrotnych z rynku dokonaliśmy szeregu zmian zarówno w warstwie funkcjonalnej jak i wizualnej – mówi Wejchert.
Justtag, pomimo, że jest na razie w fazie testowej, ma prawie 10 tys. zarejestrowanych użytkowników. To według Wejcherta bardzo dobry prognostyk na początek nowej usługi.
Dołącz do dyskusji: Łukasz Wejchert: iTaxi ma już prawie 70 tys. użytkowników, będą nowe aplikacje
Podziwiam ludzką głupotę.