Magazyn „Essence” zniknie z rynku? Został wystawiony na sprzedaż
Wydawnictwo Endemic Press rezygnuje z wydawania lifestylowo-biznesowego dwumiesięcznika „Essence”. Spółka ostatni numer pisma wyda w połowie listopada br. i szuka chętnych na zakup magazynu.
Jak informuje Wirtualnemedia.pl Wioletta Podgórska, redaktor naczelna „Essence” i współudziałowiec wydawnictwa, wszyscy wspólnicy Endemic Press uznali, że dalsze wydawanie magazynu nie ma biznesowego uzasadnienia. - Trwają obecnie rozmowy na temat sprzedaży tytułu jednemu z wydawnictw - mówi nam Podgórska, ale nie ujawnia jego nazwy.
Endemic Press wydawało „Essence” od 2007 roku. W piśmie znaleźć można było m.in. sylwetki ludzi biznesu, mediów, kultury i polityki, a także treści dotyczące podróży, motoryzacji i kultury.
Magazyn początkowo był miesięcznikiem, ale w ostatnich latach ukazywał się jako dwumiesięcznik. Kosztował 15 zł. Ostatnie wydanie ma się pojawić w sprzedaży w połowie listopada br. Wydawca rozstał się już z zespołem redakcyjnym pisma - łącznie ze współpracownikami dla tytułu pracowało kilkanaście osób.
Dołącz do dyskusji: Magazyn „Essence” zniknie z rynku? Został wystawiony na sprzedaż
Sama publikacja, to nakład jedynie 10 000 egz., powalająca cena 15 zł (trochę dużo jak za takie coś). Cennik reklam jak na tak malutki nakład jest wygórowany:
całą strona 15 000 zł, II okładka 25 000 zł, III okładka 20 000 zł, IV okładka 35 000 zł. Oczywiście są to ceny wyjściowe, ale jeśli robią tak jak Magazyn Jachting i podają cenę kosmiczną, a potem schodzą do 1500 zł za stronę, to są śmieszni!
Takie gnioty są wśród prasy kobiecej, biznesowej, motoryzacyjnej i wielu innych. Przykre.