SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Make it Possible" - deklaracja 24 celów społecznych i ekologicznych marki Tommy Hilfiger

Marka odzieżowa Tommy Hilfiger ogłosiła program "Make it Possible". To deklaracja 24 ambitnych celów społecznych i ekologicznych, które  marka zamierza osiągnąć przed 2030 rokiem,  by zrealizować wizję mody, która nic nie marnuje i jest otwarta na wszystkich.

Odzieżowa marka Tommy Hilfiger (należy do PPVH Corp.) przedstawiła strategię "Make it Possible". Jest to plan zrównoważonego społecznie i ekologicznie rozwoju, umacniający zaangażowanie marki w tworzenie mody, która nic nie marnuje i jest otwarta na wszystkich. Poprzez Make it Possible Tommy Hilfiger stawia 24 cele, które jego marka zamierza osiągnąć do 2030 roku. Wyzwania podzielone zostały na cztery filary: Circle Round (produkcja w pełni zamkniętym, ekologicznym modelu obiegu surowców), Made for Life (poszanowanie planety na każdym etapie działalności firmy, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów zmian klimatycznych, odpowiedzialnego wykorzystania gruntów, gospodarki wodnej oraz zanieczyszczenia chemicznego), Everyone Welcome (marka każdego fana Tommy’ego – zawsze otwarta na ludzi i dostępna dla wszystkich oraz Opportunity for All (równe szanse w rozwoju kariery – bez barier na ścieżce do sukcesu).

- Mój pierwszy sklep – People’s Place – otworzyłem w 1969 roku w rodzinnej Elmirze, aby ludzie ze wszystkich środowisk mogli spotykać się i wspólnie cieszyć popkulturą - mówi Tommy Hilfiger. - Przez lata ewoluowaliśmy jako marka, napędzani otwartością na różnorodność. Zmieniło się także nasze podejście do rozwoju zrównoważonego społecznie i środowiskowo. Dzięki Make it Possible zajdziemy jeszcze dalej w naszych staraniach. Pracujemy według wizji, na której realizacji skupi się cała firma – przed nami wielka podróż, ale na pewno tam dotrzemy - dodaje.

Produkcja w zamkniętym obiegu, więcej mniejszości rasowej w przemyśle modowym

Dotychczas marka wprowadziła m.in. kolekcję Tommy Hilfiger Adaptive – zaprojektowaną, by ułatwić ubieranie się dzieciom i dorosłym żyjącym z niepełnosprawnością. W globalnym programie Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge startupy i młode przedsiębiorstwa pracowały nad rozwiązaniami promującymi różnorodność społeczną i ekologię w świecie mody. W ostatnim czasie Tommy Hilfiger zinaugurował także People’s Place Program – misję zwiększenia reprezentacji mniejszości rasowych w przemyśle mody i branży kreatywnej.

Do tej pory 80 proc. projektantów Tommy Hilfiger otrzymało szkolenie z produkcji w zamkniętym obiegu surowców, a 72 proc. bawełny wykorzystanej przez markę w 2019 roku pochodziło z bardziej ekologicznych źródeł. W procesie wykorzystującym mniej wody i energii wyprodukowano już dwa miliony artykułów dżinsowych. Każda kolekcja marki zawiera większą ofertę produktów przyjaznych środowisku: w sezonie Wiosna 2021 będzie ich aż 50 proc. – dwa razy więcej niż rok wcześniej.

Marka Tommy Hilfiger – jako przedstawiciel PVH Corp. – połączyła siły z partnerami w branży i w sierpniu 2019 roku podpisała deklarację The Fashion Pact. Dołączyła także do inicjatyw Make Fashion Circular fundacji Ellen MacArthur oraz projektu Jeans Redesign. Przez ostatnie kilka lat Hilfiger współpracował także z WWF nad rozwiązaniami w lokalizacjach mierzących się z zagrożeniem gospodarki wodnej. Kooperacja zaowocowała szkoleniem z zarządzania ryzykiem wodnym dla dostawców i przedstawicieli parków przemysłowych w dorzeczu chińskiej rzeki Taihu oraz partnerstwem w utworzeniu nowego programu zarządzania wodą w Wietnamie i dorzeczu Mekongu.

autor:
2020-09-01

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl