„Mam talent!” miał mniej o 800 tys. widzów, ale był liderem. 74 mln zł z reklam
„Mam talent! 6” oglądało w TVN średnio 3,17 mln osób. Program w porównaniu do piątej serii stracił 810 tys. widzów, ale TVN w czasie jego emisji pozostał zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 74,22 mln zł.
Szósty sezon „Mam talent!” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00 w okresie od 7 września do 30 listopada br. Średnia widownia odcinków tej edycji show wyniosła 3,17 mln osób, co przełożyło się na 21,43 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą publiczność zgromadził szósty odcinek formatu, który miał 3,52 mln oglądających.
Dane NAM dzięki uprzejmości TVN | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
2013-09-07 | 3 046 527 | 23,20% | 27,60% |
2013-09-14 | 3 480 654 | 24,60% | 29,40% |
2013-09-21 | 3 168 114 | 21,60% | 23,60% |
2013-09-28 | 3 504 438 | 24,40% | 28,50% |
2013-10-05 | 3 249 531 | 22,20% | 25,90% |
2013-10-12 | 3 515 856 | 24,60% | 27,20% |
2013-10-19 | 2 878 880 | 19,80% | 23,20% |
2013-10-26 | 2 999 401 | 20,70% | 22,20% |
2013-11-02 | 3 066 480 | 19,70% | 22,40% |
2013-11-09 | 2 782 139 | 18,40% | 19,80% |
2013-11-16 | 3 254 214 | 20,40% | 22,40% |
2013-11-23 | 2 905 266 | 18,70% | 20,10% |
2013-11-30 | 3 389 224 | 22,50% | 23,20% |
Średnio: | 3 167 363 | 21,40% | 23,90% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. program stracił 810 tys. widzów. Wówczas piątą serię formatu średnio oglądało 3,98 mln osób, a udział TVN wynosił odpowiednio 27,07 proc. oraz 31,29 proc. udziału. (więcej na ten temat).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Sezon | Okres | AMR | SHR % | SHR % |
I | Jesień 2008 | 4 750 166 | 32,14% | 37,74% |
II | Jesień 2009 | 5 394 771 | 34,63% | 40,37% |
III | Jesień 2010 | 5 276 001 | 34,96% | 40,72% |
IV | Jesień 2011 | 4 261 903 | 29,30% | 32,76% |
V | Jesień 2012 | 3 978 289 | 27,07% | 31,29% |
VI | Jesień 2013 | 3 167 363 | 21,43% | 23,92% |
„Mam talent!” w swoim paśmie emisji pozostał jednak zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która miała 14,84 proc. udziału. Stacja ta w tym czasie emitowała serwis pogodowy, serial „Komisarz Alex” (zobacz wyniki jego oglądalności) oraz filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (konkurencyjny show „The Voice of Poland”; 12,40 proc.), a czwarty - Polsat (pasmo filmowe; 12,33 proc.).
W grupie komercyjnej przewaga TVN nad konkurentami była większa. Drugie miejsce należało tutaj do Polsatu, a dalej uplasowały się: Dwójka i Jedynka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN - Mam talent 6 | 3 167 363 | 21,43% | 23,92% |
TVP1 | 2 194 004 | 14,84% | 10,14% |
TVP2 | 1 832 499 | 12,40% | 12,90% |
Polsat | 1 822 481 | 12,33% | 13,67% |
Wpływy z reklam przy emisji „Mam talent! 6” wyniosły 74,22 mln zł. W porównaniu do piątej serii wzrosły one o ok. 4,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
>>> „Bitwa o dom” liderem w grupie komercyjnej, będzie trzecia edycja
- Wyniki „Mam talent” były nieco gorsze niż przed rokiem, ale nadal jest to najchętniej oglądany talent-show na rynku. Nie przesądzamy jeszcze decyzji, ale mam nadzieję, że zobaczymy kolejny sezon jesienią 2014 roku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.
Zwycięzcą szóstej edycji „Mam talent!” została pochodząca z Ukrainy Tetiana Galitsyna, która potrafi malować piaskiem. Wygrała 300 tys. zł. Drugie miejsce zajęła grupa Tekla Klebetnica, a trzecie Santiago Gil.
fot.: Cezary Piwowarski/TVN na zdjeciu:Tetiana Galitsyna, Marcin Prokop, Szymon Holownia, Malgorzata Foremniak, Agustin Egurrola, Agnieszka Chylinska
Dołącz do dyskusji: „Mam talent!” miał mniej o 800 tys. widzów, ale był liderem. 74 mln zł z reklam