„Mask singer” oglądało 1,16 mln widzów, TVN liderem w 16-49
Nowy reality-show „Mask singer” oglądało średnio 1,16 mln widzów, o 220 tys. osób więcej, niż nadawany niemal rok temu w tym paśmie program „Power Couple”. TVN w paśmie nadawania nowego show był wiceliderem rynku w 4+ i liderem w 16-49 - wynika z najnowszych danych telemetrycznych, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Premierowe odcinki nowego cotygodniowego programu rozrywkowego „Mask singer” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00, w okresie od 5 marca do 7 maja br. Średnia widownia produkcji wyniosła 1,16 mln osób, co przełożyło się na 8,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,72 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 18,77 proc. wśród kobiet w wieku od 16 do 49 lat mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z odcinków programu śledziło 2,88 mln osób w grupie 4+.
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji, który zgromadził przed telewizorami 1,45 mln oglądających. W kolejnych tygodniach program stopniowo tracił widzów, ale wyraźne wzrosty nastąpiły przy dwóch ostatnich odcinkach.
„Mask Singer” miał o 220 tys. widzów większą widownię, niż nadawany niemal rok temu w tym paśmie program „Power Couple”. Średnia widownia produkcji w okresie od 20 marca do 22 maja ub.r. wyniosła 941 tys. osób, co przełożyło się na 7,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+, 9,36 proc. w 16-49 oraz 8,30 proc. w 16-59.
TVN w czasie emisji premierowych odcinków „Mask singer”, czyli w sobotnim paśmie między godz. 20.03 a 21.25 miał 8,29 proc. udziału. Stacja była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce zajęła TVP2, co przełożyło się na 10,95 proc. udziału. Za TVN uplasowały się: TVP1 (8,02 proc.) oraz Polsat (6,25 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 TVN był liderem. Stacja miała dużą przewagę nad konkurencją wśród kobiet w wieku od 16 do 49 lat mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
W programie „Mask Singer” bierze udział 12 znanych osób (zazwyczaj są to aktorzy, muzycy, celebryci, sportowcy, dziennikarze czy politycy), które występują w kostiumach, zwykle związanych z ikonami popkultury, zwierzętami czy roślinami. Przebrania mają za zadanie ukryć prawdziwą tożsamość gwiazd. Muzyczne występy oglądają widzowie, publiczność w studio i czwórka detektywów (siedzą za stołem, jak jurorzy w wielu talent-showach).
Detektywi zadają uczestnikom pytania, typują, kto ich zdaniem kryje się pod maską. Starają się też rozszyfrować tropy pojawiające się w filmach, przed występami gwiazd. Wskazówki dotyczące zamaskowanych postaci na pewno pomogą tym, którzy dobrze znają życiorysy osób z pierwszych stron gazet, przebieg ich karier czy śledzą show-biznesowe nowinki.
W każdym odcinku publiczność i „detektywi” głosują na najlepszy występ. Uczestnik z najmniejszą liczbą głosów ujawnia swoją tożsamość, zdejmując maskę. Zwycięzcą programu będzie uczestnik, którego personalia najdłużej pozostaną tajemnicą. Nagrodą jest statuetka Złotej Maski.
Skórzyński, Kozidrak i Kurdej-Szatan wśród uczestników
Z oczywistych względów początkowo nie została ujawniona tożsamość gwiazd, które brały udział w polskiej edycji „Mask Singer”. W kolejnych odcinkach okazało się, że w tych rolach występowali: Mateusz Banasiak (Tort), Stefan Terrazzino (Ośmiornica), Grzegorz Skawiński (Monster), Daria Ładocha (Wiedźma), Dorota Gardias (Róża), Barbara Kurdej-Szatan (Ważka), Daniel Kuczaj (Prysznic), Marcin Miller (Kot) oraz Beata Kozidrak (Słońce).
Program prowadził aktor Michał Meyer, który m.in. występował w jednej z głównych ról w serialu TVN7 „Zakochani po uszy”.
Drugi sezon wiosną 2023 roku
- „Mask Singer” to pracochłonny projekt, który należy realizować raz do roku. Więc jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, widzowie TVN drugą edycję „Mask Singer” zobaczą wiosną przyszłego roku - mówił nam w kwietniu Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 7,33 proc.
Dołącz do dyskusji: „Mask singer” oglądało 1,16 mln widzów, TVN liderem w 16-49