McDonald's ulepsza swoje kanapki, w tym Big Maca
McDonald's znalazł sposób na zwiększenie sprzedaży. Bułki w kanapkach będą bardziej miękkie i opiekane, a ser mocniej stopiony i ciągliwy. Do kultowego Big Maca zostanie dodane także więcej sosu. Na razie zmiany wdrożono w kilku krajach. Nie wiemy, kiedy dotrą do Polski.
W związku z popandemicznym kryzysem wielkie sieci fastfoodowe przeżywają trudny czas w związku z wysoką inflacją i spowolnieniem gospodarczym. Trudności nie omijają też potentata rynku McDonald's - sieć ogłosiła w styczniu plan zwolnień w swoim amerykańskim oddziale.
"Niektóre inicjatywy zostaną pozbawione priorytetu lub całkowicie wstrzymane. To pomoże nam działać szybciej jako organizacji, jednocześnie zmniejszając globalne koszty i uwalniając zasoby do inwestowania we wzrost." - przekazał pracownikom CEO McDonald's Chris Kempczinski. Redukcje etatów pracowników biurowych ruszyły na początku kwietnia.
Kanapki McDonald's w ulepszonej formie
W odpowiedzi na te problemy firma chce podnieść sprzedaż i ogłasza nową, ulepszoną formułę swoich najpopularniejszych produktów, czyli kanapek. Bułki będą opiekane na złoto i bardziej chrupiące, ser ma się jeszcze bardziej rozciągać. W kanapkach Big Mac znajdzie się więcej sosu, a cebula będzie nakładana na jeszcze gorące steki podczas smażenia na grillu.
Tariq Hassan, dyrektor ds. marketingu i doświadczeń klienta w McDonald's USA wyjaśnia, że zamiast wprowadzać nowości, lepiej jest "uczynić jeszcze smaczniejszymi" obecne menu.
Kiedy nowe kanapki McDonald's w Polsce?
McDonald's do reklamowania nowej wersji kanapek ma przywrócić swoją postać "Hamburglar", która była pierwotnie używana w latach 70. i 80. ubiegłego wieku, ale została wycofana na początku lat 2000. Okazjonalnie "Hamburglar" wystąpił w kampanii burgera z polędwicy w 2015 roku.
Big Mac i inne kanapki z menu w ulepszonej formule zostały już wprowadzone w kilku krajach - Australii, Kanadzie i Belgii. W Stanach Zjednoczonych, największym rynku sieci na świecie, nowe burgery są dostępne w Kalifornii, Waszyngtonie, Arizonie i w kilku miastach na Zachodnim Wybrzeżu. W całym kraju nowej kanapki będzie można spróbować od roku 2024.
Analitycy z Wall Street spodziewają się wzrostu sprzedaży porównywalnej McDonald's w tym kwartale.
Na razie nie wiadomo, kiedy zmiany dotrą do Polski.
W 2021 roku McDonald’s osiągnął w Polsce wzrost przychodów o 24,9 proc. do 1,55 mld zł, wiosną br. przekroczył poziom 500 lokali, z których większość działa w modelu franczyzowym. Spółka z 273 mln zł zeszłorocznego zysku netto przekazała do centrali 100 mln zł jako dywidendę.
Na naszym rynku w reklamach McDonald's występują głównie celebryci - ostatnio Bogusław Linda promuje wprowadzonego do oferty burgera McCrispy. Wcześniej menu fastfoodu reklamowali Ralph Kaminski, Mata, Borys Szyc i Michał Żebrowski.
Dołącz do dyskusji: McDonald's ulepsza swoje kanapki, w tym Big Maca