MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)
W ub.r. na polskim rynku domów mediowych największe budżety reklamowe obsługiwały i najwięcej pracowników zatrudniały MEC i MediaCom. Duże wzrosty obrotów osiągnęły Mindshare i Initiative, natomiast niewielkie spadki zanotowały Starcom i Havas Media.
Według raportu firmy RECMA, MEC zanotował w ub.r. na polskim rynku obroty wynoszące 440 mln euro, o 40 mln euro więcej niż rok wcześniej, co daje wzrost o 10 proc. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się w tym czasie o 30 pracowników, do 246.
Tym samym MEC pozostał liderem zarówno pod względem wielkości obrotów, jak i zatrudnienia. W tym pierwszym ujęciu miał w ub.r. 16,1 proc. udziału w polskim rynku domów mediowych.
>>> Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami na świecie
Obroty polskiego oddziału MediaCom wyniosły o 337 mln euro (wzrost rok do roku o 36 mln euro, czyli 12 proc.), a zatrudnienie - 224 pracowników (wzrost o 20 pracowników).
Trzeci w rankingu Starcom zanotował spadek obrotów - o 15 mln euro, czyli o 5 proc. - do 292 mln euro, zatrudniając 200 pracowników, jednego więcej niż rok wcześniej. Zmalały też obroty zajmującego 10. pozycję Havas Media - o 5 mln euro, czyli o 4 proc.
Za to przychody Mindshare Polska podskoczyły w skali roku aż o 78 mln euro, czyli o 40 proc. - do 274 mln euro. Jednocześnie firma zwiększyła swój zespół o 15 osób. Z kolei o 31 proc. wrosły obroty pozostającego poza czołową dziesiątką Initiative Warszawa - z 68 do 89 mln euro.
Zatrudnienie zmniejszyły ZenithOptimedia (o dwóch pracowników), Media Direction OMD (o 14 osób) i Carat Polska (o 10 pracowników).
W czołowej dziesiątce najwyższy wskaźnik liczby pracowników do wielkości obrotów osiągnęły Mindshare Polska i Carat Polska - w obu firmach na jedną zatrudnioną osobę przypadło 2,6 mln euro wpływów. W przypadku Havas Media ten wskaźnik wyniósł 1,1, a w przypadku OMD - 1,2.
Największe domy mediowe w Polsce (według raportu RECMA) |
|||||||
lp. |
firma |
obroty (w mln euro) |
zmiana r/r |
liczba pracowników |
pracownicy : mln euro obrotów |
||
2013 r. |
2012 r. |
2013 r. |
2012 r. |
||||
1 |
MEC |
440 |
400 |
10% |
246 |
216 |
1,8 |
2 |
MediaCom |
337 |
301 |
12% |
224 |
204 |
1,5 |
3 |
Starcom |
292 |
307 |
-5% |
200 |
199 |
1,5 |
4 |
Mindshare |
274 |
196 |
40% |
105 |
80 |
2,6 |
5 |
ZenithOptimedia |
217 |
211 |
3% |
137 |
135 |
1,6 |
6 |
Media Direction OMD |
208 |
200 |
4% |
115 |
130 |
1,8 |
7 |
Media Direction PHD |
164 |
139 |
18% |
78 |
70 |
2,1 |
8 |
Carat |
142 |
127 |
12% |
55 |
65 |
2,6 |
9 |
OMD |
116 |
116 |
0% |
100 |
100 |
1,2 |
10 |
Havas Media |
114 |
119 |
-4% |
100 |
98 |
1,1 |
Raport RECMA obejmuje obroty domów mediowych z obsługiwanych budżetów mediowych i świadczenia usług wyspecjalizowanych w 62 krajach z całego świata.
Dołącz do dyskusji: MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mec-i-mediacom-najwiekszymi-domami-mediowymi-w-polsce-top-10