MediaOn potroił wpływy, zysk 2,3 mln zł w górę
Agencja mediowa MediaOn w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów z 8,52 do 24,84 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 342,3 tys. zł do 2,62 mln zł.
Na zeszłoroczne wpływy MediaOn złożyło się 24,27 mln zł z kraju i 572,3 tys. zł z zagranicy.
Koszty operacyjne agencji zwiększyły się nieco słabiej niż przychody - o 270 proc., z 8,17 do 22,04 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych, czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych na potrzeby realizowanych kampanii, poszły w górę z 7,41 do 20,84 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 412,8 do 484,9 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 82,1 do 118,9 tys. zł. W firmie pracowało w ub.r. na etacie sześć osób, o jedna mniej niż w 2020 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się ze 121,7 do 262,9 tys. zł, a wartość sprzedanych towarów i materiałów - z zera do 178,7 tys. zł
Natomiast pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 0,1 do 264,7 tys. zł, głównie dzięki 255,6 tys. zł z dotacji. W 2020 roku agencja uzyskała 620 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej, w ub.r. spłata części została umorzona.
1,2 mln zł na dywidendę
Prawie 10-krotnie wzrosły wyniki zyskowności MediaOn. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 348 tys. zł do 2,8 mln zł, operacyjny - z 345,6 tys. zł do 2,96 mln zł, a zysk netto - z 342,3 tys. zł do 2,62 mln zł.
Z zeszłorocznej zysku agencja wypłaciła 1,22 mln zł dywidendy (99 proc. dostał jej prezes Robert Zygler), a 1,39 mln zł przeznaczono na kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: MediaOn potroił wpływy, zysk 2,3 mln zł w górę