„Men’s Health” na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, „Esquire” z największym spadkiem
W I półroczu 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 46 312 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 11,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,95 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 119 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 5,16 proc. do 23 632 egz.
Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 19,57 proc. do 20 783 egz.
Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 7 263 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 40,71 proc.
Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu br. stopniał o 10,64 proc. do poziomu 23 133 egz.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 92 757 | 46 312 | 46 312 | 98 175 | 52 087 | 52 087 | -11,09% |
Playboy | 63 487 | 29 119 | 29 119 | 70 000 | 35 925 | 35 925 | -18,95% |
Logo | 56 092 | 26 577 | 23 632 | 60 299 | 27 205 | 24 919 | -5,16% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 46 404 | 20 949 | 20 783 | 60 000 | 26 012 | 25 839 | -19,57% |
Esquire MAN AT HIS BEST | 28 579 | 7 329 | 7 263 | 60 000 | 17 099 | 12 249 | -40,71% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 46 664 | 23 639 | 23 133 | 51 304 | 28 122 | 25 886 | -10,64% |
W czerwcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 5,49 proc. do 42 002 egz.
Drugi był „Playboy” (29 082 egz.; spadek o 14,66 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo”, które awansowało z miejsca czwartego (23 775 egz.; wzrost o 1,22 proc. - jedyny w zestawieniu).
Z kolei najwięcej stracił tutaj majowo-czerwcowy numer „Esquire” - było to 51,32 proc. do 6 180 egz.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 90 500 | 42 002 | 42 002 | 98 000 | 44 442 | 44 442 | -5,49% |
Playboy | 57 998 | 29 082 | 29 082 | 70 000 | 34 079 | 34 079 | -14,66% |
Logo | 55 000 | 32 437 | 23 775 | 58 000 | 26 540 | 23 488 | 1,22% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 41 482 | 20 774 | 19 774 | 60 000 | 24 956 | 24 956 | -20,76% |
Esquire MAN AT HIS BEST* | 26 000 | 6 180 | 6 180 | 50 000 | 16 996 | 12 696 | -51,32% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 39 998 | 21 684 | 21 477 | 43 000 | 25 005 | 22 918 | -6,29% |
*dane dla wydania majowo-czerwcowego |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży miesięczników dla mężczyzn w I półroczu 2016, „Esquire” z największym spadkiem
dziwne