SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mercedes, Hyundai i BMW wycofują reklamy z „O’Reilly Factor”

Koncerny Mercedes-Benz USA, Hyundai Motor i BMW USA zdecydowały że nie będą się reklamować przy programie „O’Reilly Factor”. Na liście jest też kilka innych marek. To efekt ujawnienia faktu, że stacja Fox News zapłaciła za milczenie kobietom molestowanym przez Billa O’Reilly.

Afera, której bohaterem stał się Bill O’Reilly wybuchła kilka dni temu po ujawnieniu przez „The New York Times”, że stacja Fox News płaciła kobietom zatrudnionym w niej na różnych stanowiskach za to, by nie oskarżały publicznie znanego dziennikarza i prezentera o dokonywane przez niego akty molestowania seksualnego. Za milczenie ofiar Fox News zapłaciła w sumie 13 mln dolarów.

W odpowiedzi na prasowe doniesienia koncerny Merceds-Benz USA, Hyundai Motor i BMW USA postanowiły wycofać swoje reklamy nadawane przy programie „O’Reilly Factor”, którego gospodarzem jest oskarżany o molestowanie komentator.

W oświadczeniu Mercedes-Benz określił oskarżenia pod adresem Billa O’Reilly jako niepokojące. Zaznaczył, że Mercedes jako firma w której kobiety odgrywają ważną rolę nie czuje się obecnie komfortowo promując swoje produkty w towarzystwie programu prowadzonego przez osobę o niejasnym wizerunku. Producent aut zaznaczył jednocześnie, że na razie będzie się reklamował w innych stacjach koncernu 21st Century Fox, który jest właścicielem Fox News.

W podobnym duchu wypowiedział się w komunikacie Hyundai Motor, który zapowiedział relokację swoich reklam do innych pozycji w ramówce Fox News. – Jako firma poszukujemy partnerów biznesowych hołdujących podobnym wartościom jak my – szacunkowi dla innych i równości na każdej płaszczyźnie. Będziemy na bieżąco monitorować sytuację i w zależności od niej podejmować w przyszłości odpowiednie decyzje marketingowe – zapowiedział Hyundai.
 
Koncern BMW w lakonicznym oświadczeniu stwierdził, że w związku z ustaleniami „NYT” zamraża reklamową obecność w Fox News na czas nieokreślony.

To nie koniec. Organizacja National Organization for Women broniąca w  USA praw kobiet wezwała Fox News do zdymisjonowania Billa O’Reilly ze stanowiska i rozpoczęcia przez prokuraturę stanową śledztwa niezależnego od ustaleń opublikowanych przez „New York Times”.

Dołącz do dyskusji: Mercedes, Hyundai i BMW wycofują reklamy z „O’Reilly Factor”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl