SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniejsza prędkość internetu w UPC niż deklarowana? Sprawą zajmie się prokuratura

Katowicka prokuratura sprawdzi, czy sieć kablowa UPC Polska nie oszukuje klientów, zapewniając niższą prędkość internetu od deklarowanej w umowie. Zawiadomienie w tej sprawie złożył jeden z klientów operatora.

Jak podaje Gazeta.pl, opisywany klient zakupił pakiet internetowy od UPC z prędkością do 120 Mb/s. Okazało się jednak, że szybkość przesyłania danych wynosi jedynie 30-40 Mb/s. Klient złożył więc reklamację, a sieć przyznała, że nie zapewnia usługi o parametrach, jakie oferuje, a jedynie dokłada starań, by transfer był do tego zbliżony. Użytkownik złożył więc w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez operatora. Napisał w niej, że  „zarząd UPC Polska celowo wprowadza w błąd klientów”. Nie jest bowiem w stanie dostarczyć usługi o takiej prędkości przesyłu, jaką deklaruje.

Lidia Stępińska-Ustasiak, rzecznik prasowa UPC Polska poinformowała, że po reklamacji serwis techniczny przeprowadził testy. Wynikało z nich, że prędkość łącza u tego klienta wynosiła między 110 a 112 Mb/s. Tłumaczyła również, że na prędkość połączenia może wpływać wiele czynników, m.in. stan techniczny serwera, z jakim próbuje połączyć się klient, czy komputer, którego używa. Stępińska-Ustasiak wyjaśniła również, że deklarowana przez operatora prędkość jest maksymalna, a nie minimalna.

Sieć UPC Polska na koniec ub.r. miała 854,7 tys. abonentów usługi internetowej.

Dołącz do dyskusji: Mniejsza prędkość internetu w UPC niż deklarowana? Sprawą zajmie się prokuratura

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pp
"...tłumaczyła również, że na prędkość połączenia może wpływać wiele czynników, m.in. stan techniczny serwera, z jakim próbuje połączyć się klient, czy komputer, którego używa..." hahahahahahahhahahahahahah tłumaczenie się to Mistrzostwo Świata . Za kogo oni ludzi mają.
0 0
odpowiedź
User
Piotr G.
Od wielu tygodni też "walczę" z prędkościami sygnału przez UPC. Przez lata było dobrze, do 16Mb/s, aż nagle spadło do 2,2 do 2,6Mb/s! Specjaliści z UPC w czsie kilku minut sprawdzili, że sygnał dociera prawidłowo, a problem tkwi w komputerze. Wykonałem wszelkie możliwe (bezsensowne) naprawy, jak wymiana płyty głównej, zasilacza itp. łącznie z wielokrotnym skanowaniem dysku wszelkimi programami antywirusowymi i naprawczymi, a efekt nadal ten sam.
0 0
odpowiedź
User
bedimot
Chyba też złożę doniesienie do prokuratury. Może jest to jedyny sposób, aby wymóc reakcję ze strony UPC. Od dwóch tygodni mam osłabiony sygnał i nie mogę oglądać kanałów HD, na co mam umowę i jestem za to obciążany. Żadne interwencje w UPC nie pomagają. Milczą i nie usuwają usterki. Skandal !!!
0 0
odpowiedź