Moto.wp.pl i Moto.onet.pl na czele serwisów motoryzacyjnych, mocno w górę Autokult.pl (TOP 15)
Wśród serwisów z treściami motoryzacyjnymi najwięcej użytkowników mają Moto.wp.pl i Moto.onet.pl, najwięcej odsłon mają Moto.onet.pl i Autocentrum.pl, a na najdłużej internautów przyciąga Auto-swiat.pl. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotował Autokult.pl, a znaczący spadek - Forumsamochodowe.pl.
W październiku Moto.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 2,62 mln realnych użytkowników (czyli 9,53 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali na stronie 12,03 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 6 minut i 24 sekundy (6:24) - wynika z badania Gemius/PBI.
Z kolei Moto.onet.pl (Grupa Onet-RASP) przy 2,45 mln użytkowników zanotował 27,81 mln odsłon oraz 17:21 minuty przeciętnego czasu korzystania. Pod względem liczby odwiedzających kolejne miejsca w rankingu zajęły Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 1,99 mln i Motoryzacja.interia.pl z 1,84 mln.
Autocentrum.pl przy 1,72 mln użytkowników miało 18,88 mln odsłon i 9:33 minuty średniego czasu korzystania, a Auto-swiat.pl (Grupa Onet-RASP) zanotował 1,67 mln odwiedzających, 14,15 ml odsłon oraz 24:57 minuty średniego czasu korzystania. W tym ostatnim wskaźniku witryna osiągnęła zdecydowanie najlepszy wynik w zestawieniu.
Oprócz Grupy Onet-RASP, Grupy Wirtualna Polska i Grupy Interia dwa serwisy w rankingu ma Grupa Polska Press - są to Motofakty.pl i Mojeauto.pl.
W zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony treściowe, a nie ogłoszeniowo-sprzedażowe. W tej drugiej kategorii w czołówce są otoMoto.pl (w październiku br. miał 7,23 mln użytkowników i 322,6 mln odsłon) oraz sekcje motoryzacyjne Allegro.pl i OLX.pl.
Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
moto.wp.pl |
2 616 203 |
12 034 598 |
0:06:24 |
9,53% |
moto.onet.pl |
2 448 990 |
27 813 921 |
0:17:21 |
8,92% |
autokult.pl |
1 986 033 |
6 401 597 |
0:06:26 |
7,23% |
motoryzacja.interia.pl |
1 845 254 |
8 971 660 |
0:08:12 |
6,72% |
autocentrum.pl |
1 725 292 |
18 880 636 |
0:09:33 |
6,28% |
auto-swiat.pl |
1 668 216 |
14 149 144 |
0:24:57 |
6,07% |
moto.pl |
1 263 224 |
5 955 671 |
0:02:50 |
4,60% |
motofakty.pl |
1 197 869 |
3 915 968 |
0:02:33 |
4,36% |
magazynauto.interia.pl |
674 920 |
1 301 656 |
0:02:54 |
2,46% |
forumsamochodowe.pl |
508 362 |
1 289 347 |
0:02:12 |
1,85% |
scigacz.pl |
431 915 |
1 382 523 |
0:03:00 |
1,57% |
mojeauto.pl |
280 508 |
621 411 |
0:01:21 |
1,02% |
auto.dziennik.pl |
260 834 |
1 009 992 |
0:02:23 |
0,95% |
motonews.pl |
211 167 |
680 200 |
0:01:07 |
0,77% |
motogen.pl |
167 248 |
327 191 |
0:01:28 |
0,61% |
Tylko na komputerach Moto.onet.pl miał w październiku 1,73 mln użytkowników, 18,14 mln odsłon oraz 21:06 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Moto.wp.pl przy minimalnie niższej liczbie użytkowników zanotował 7,11 mln odsłon i 6:03 przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.
Na Auto-swiat.pl internauta spędził średnio 27:27 minuty, a Autocentrum.pl przy 1,12 mln użytkowników miał 10,86 mln odsłon.
Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
moto.onet.pl |
1 729 444 |
18 137 596 |
0:21:06 |
6,30% |
moto.wp.pl |
1 726 070 |
7 108 795 |
0:06:03 |
6,29% |
autokult.pl |
1 405 784 |
3 980 264 |
0:07:34 |
5,12% |
motoryzacja.interia.pl |
1 253 123 |
5 251 275 |
0:08:02 |
4,56% |
auto-swiat.pl |
1 118 030 |
7 893 142 |
0:27:27 |
4,07% |
autocentrum.pl |
977 984 |
10 859 756 |
0:09:40 |
3,56% |
moto.pl |
655 155 |
3 241 604 |
0:02:58 |
2,39% |
motofakty.pl |
654 437 |
1 839 316 |
0:02:29 |
2,38% |
magazynauto.interia.pl |
417 048 |
727 585 |
0:02:56 |
1,52% |
forumsamochodowe.pl |
274 351 |
583 335 |
0:02:01 |
1,00% |
scigacz.pl |
210 022 |
621 592 |
0:02:59 |
0,76% |
mojeauto.pl |
151 055 |
485 758 |
0:02:30 |
0,55% |
auto.dziennik.pl |
143 133 |
446 385 |
0:02:32 |
0,52% |
motonews.pl |
137 435 |
289 489 |
0:00:45 |
0,50% |
motogen.pl |
69 348 |
158 275 |
0:01:56 |
0,25% |
Z kolei na smartfonach i tabletach Moto.wp.pl odwiedziło 1,37 mln internautów, którzy wykonali 4,92 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie po 4:37 minuty.
Moto.onet.pl przy 1,08 mln użytkowników zanotował 9,68 mln odsłon, a Autocentrum.pl - przy 953 tys. użytkowników 8,02 mln odsłon. Z kolei z Auto-swiat.pl użytkownik korzystał średnio przez 14:21 minuty.
Serwisy z treściami o motoryzacji w październiku 2017 r. na smartfonach i tabletach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
średni czas korzystania [godz:min:sek] |
zasięg |
moto.wp.pl |
1 367 919 |
4 925 803 |
0:04:37 |
4,98% |
moto.onet.pl |
1 082 064 |
9 676 326 |
0:05:33 |
3,94% |
autocentrum.pl |
952 988 |
8 020 880 |
0:07:23 |
3,47% |
autokult.pl |
905 833 |
2 421 333 |
0:02:21 |
3,30% |
motoryzacja.interia.pl |
899 548 |
3 720 385 |
0:05:37 |
3,28% |
auto-swiat.pl |
763 025 |
6 256 002 |
0:14:21 |
2,78% |
moto.pl |
718 226 |
2 714 067 |
0:02:17 |
2,62% |
motofakty.pl |
667 157 |
2 076 651 |
0:02:08 |
2,43% |
magazynauto.interia.pl |
292 446 |
574 072 |
0:02:30 |
1,06% |
forumsamochodowe.pl |
259 637 |
706 011 |
0:02:10 |
0,95% |
scigacz.pl |
228 197 |
760 931 |
0:02:56 |
0,83% |
mojeauto.pl |
135 652 |
135 652 |
0:00:00 |
0,49% |
auto.dziennik.pl |
123 189 |
563 606 |
0:02:06 |
0,45% |
motogen.pl |
99 803 |
168 916 |
0:01:07 |
0,36% |
motonews.pl |
73 831 |
390 711 |
0:01:48 |
0,27% |
Moto.wp.pl przy minimalnym wzroście zasięgu w skali roku zanotował spadek liczby odsłon o 4,5 mln odsłon i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika o 3:54 minuty (to odpowiednio 27,2 i 37,9 proc.). Natomiast Moto.onet.pl zyskał 1,41 pkt proc. zasięgu, 1,84 mln odsłon oraz 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 18,8, 7,1 i 1,4 proc. w górę).
Z kolei Autokult.pl zanotował prawie trzykrotny wzrost zasięgu (z 2,59 do 7,23 proc.). Podobnie zwiększyła się liczba odsłon strony (z 2,16 do 6,4 mln), a średni czas korzystania wydłużył się o 8,7 proc.
Mojeauto.pl przy wzroście zasięgu o 79 proc. (z 0,57 do 1,02 proc.) zyskał 49,7 proc., ale średni czas korzystania ze strony zmalał o 41,3 proc. Natomiast zasięg Scigacz.pl zwiększył się o 46,7 proc. zanotował niewielki wzrost liczby odsłon i spadek przeciętnego czasu korzystania o 48,8 proc.
Natomiast Forumsamochodowe.pl straciło 0,28 pkt proc., 132,6 tys. odsłon i 5 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (to 13,1, 9,3 i 3,6 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Moto.wp.pl i Moto.onet.pl na czele serwisów motoryzacyjnych, mocno w górę Autokult.pl (TOP 15)