Mundial: mecz Paragwaj-Hiszpania hitem ćwierćfinałów
Najchętniej oglądanym ćwierćfinałem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej był mecz Paragwaj-Hiszpania, który zobaczyło 4,5 mln widzów. Do tej pory TVP zarobiła z reklam 103 mln złotych.
Średnia oglądalność ćwierćfinałowych meczów w RPA wyniosła w TVP1 i TVP2 średnio 3,87 mln widzów, zapewniając kanałom udział na poziomie 39,37 proc. w grupie 4+ oraz 40,89 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia.
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR % | SHR (16-49) |
URUGWAJ - GHANA | TVP1 | 02-07-2010 | 4217001 | 35,56% | 35,88% |
HOLANDIA - BRAZYLIA | TVP2 | 02-07-2010 | 2826521 | 39,53% | 44,81% |
ARGENTYNA - NIEMCY | TVP1 | 03-07-2010 | 3995663 | 51,21% | 52,67% |
PARAGWAJ - HISZPANIA | TVP2 | 03-07-2010 | 4268927 | 36,86% | 38,34% |
średnio | 3867916 | 39,37% | 40,89% |
Dodatkowe 225 tys. osób oglądało rozgrywki w TVP Sport. Na tej antenie największą widownię zgromadził mecz Niemcy – Argentyna (317 tys. widzów i 4,06 proc. udziału). Mundial transmitowany jest też na antenie TVP HD, ale stacja ta nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Mecz | Kanał | Data | AMR | SHR % | SHR (16-49) |
URUGWAJ - GHANA | TVP SPORT | 02-07-2010 | 181442 | 2,61% | 2,79% |
HOLANDIA - BRAZYLIA | TVP SPORT | 02-07-2010 | 183512 | 1,56% | 2,24% |
ARGENTYNA - NIEMCY | TVP SPORT | 03-07-2010 | 316758 | 4,06% | 5,43% |
PARAGWAJ - HISZPANIA | TVP SPORT | 03-07-2010 | 242222 | 2,09% | 2,66% |
średnio | 224776 | 2,31% | 2,98% |
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wpływy reklamowe TVP przy meczach ćwierćfinałowych wyniosły 12,6 mln złotych. Łączne wydatki reklamowe od początku mundialu przekroczyły 103 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
Spotkania śledzą głównie mężczyźni (65 proc. widzów), osoby powyżej 45 roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych i średnich miast. Fanów rozgrywek można znaleźć jednak niemal we wszystkich grupach, na podstawie danych trudno zbudować precyzyjny profil widzów mundialu.
MŚ | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 64,95% | 135 |
Kobiety | 35,05% | 68 | |
Wiek | 4-9 | 1,45% | 24 |
10-15 | 3,37% | 48 | |
16 - 19 | 3,26% | 56 | |
20 - 24 | 6,33% | 77 | |
25 - 29 | 5,51% | 62 | |
30 - 34 | 7,97% | 98 | |
35 - 39 | 6,54% | 92 | |
40 - 44 | 5,99% | 93 | |
45 - 49 | 8,18% | 115 | |
50 - 54 | 12,56% | 152 | |
55 - 59 | 12,32% | 162 | |
60+ | 26,53% | 136 | |
Wlk. miasta | Wieś | 40,17% | 103 |
< 50 tys. | 24,20% | 100 | |
50-100 tys. | 8,82% | 103 | |
100-200 tys. | 8,27% | 103 | |
> 200 tys. | 18,54% | 91 | |
Zawód | Top management | 7,61% | 98 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,87% | 116 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,35% | 111 | |
Emeryci | 32,76% | 132 | |
Inni | 20,41% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,99% | 109 |
Średnie | 32,49% | 110 | |
Wyższe | 12,70% | 111 | |
Inne | 4,82% | 37 |
Dołącz do dyskusji: Mundial: mecz Paragwaj-Hiszpania hitem ćwierćfinałów