Musk rzuca kolejną kłodę pod nogi niezweryfikowanym użytkownikom Twittera
Elon Musk ogłosił, że od 15 kwietnia tylko konta z wykupionym Twitter Blue będą pojawiały się w zakładce "dla Ciebie", czyli de facto feedzie Twittera.
Jak wyjaśnia Elon Musk, zmiana ma służyć głównie do walki z botami na Twitterze. Przy okazji jednak kolejny raz na użytkowników wywierana jest mocna presja, by wykupili usługę Twitter Blue.
Posty z kont niepłacących nie będą uwzględniane w zakładce "Dla Ciebie" z polecanymi wpisami .Ponadto, tylko profile z planem Blue będą mogły brać udział w ankietach w Twitterze.
"Od 15 kwietnia tylko zweryfikowane konta będą kwalifikowały się do zakładki »Dla Ciebie«" – napisał Musk na Twitterze. "To jedyny realistyczny sposób poradzenia sobie z botami AI. W przeciwnym razie jest to beznadziejnie przegrana bitwa. Głosowanie w ankietach będzie wymagało weryfikacji z tego samego powodu" – dodał miliarder w nocnym wpisie.
Starting April 15th, only verified accounts will be eligible to be in For You recommendations.
— Elon Musk (@elonmusk) March 27, 2023
The is the only realistic way to address advanced AI bot swarms taking over. It is otherwise a hopeless losing battle.
Voting in polls will require verification for same reason.
W dyskusji pod postem właściciel Twittera dodał, że "platforma będzie [dzięki wprowadzonej zmianie] jedyną, której będzie można ufać". Krytycy pomysłu zwracają uwagę, że choć krótkoterminowo da platformie zastrzyk gotówki (wzrost pakietów Twitter Blue), to w dłuższym okresie nie pomoże zwiększyć przychodów reklamowych, na czym biznesowo powinno Muskowi zależeć bardziej.
Już od 1 kwietnia Twitter odbierze części zweryfikowanych kont niebieskie znaczki potwierdzające ich autentyczność. Ci, którzy dotychczas nie zaczęli płacić za subskrypcję, będą musieli liczyć się z kosztami rzędu tysiąca dolarów miesięcznie.
W Polsce Twitter Blue kosztuje 374,99 zł przy jednorazowej opłacie rocznej lub 36 zł miesięcznie (razem 432 zł za cały rok). W aplikacjach mobilnych koszty są już wyższe - 60,27 zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy. Subskrypcja daje m.in. możliwość zamieszczania dłuższych wpisów, lepszą ekspozycję publikowanych treści (premia od algorytmu - dotarcie do większej liczby odbiorców) oraz ograniczenie widoczności reklam o 50 proc.
W ostatnim z dostępnych raportów, za drugi kwartał 2022 roku, czytamy że wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.
Dołącz do dyskusji: Musk rzuca kolejną kłodę pod nogi niezweryfikowanym użytkownikom Twittera
Ci którzy płacą, ale nie mają nic do powiedzenia.