SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UOKiK krytykuje operatorów elekomunikacyjnych za nadpłaty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tzw. wystąpieniach miękkich sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy telekomunikacyjni rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.

Analiza wykazała, że na kontach abonenckich klientów Polkomtela (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange znajdują się niezwrócone konsumentom środki.

- Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat - stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Jak informuje UOKiK, na koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata, wynikająca z tego, że np. przez pomyłkę klient przelał więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnął reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy klient wpłacił kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona mu zwrócona.

Przykładowo konsument, który przez kilka lat opłacał abonament przelewem, żeby odzyskać nadpłatę, musi wysłać wniosek pocztą, bo operator nie przyjmuje wniosków e-mailem lub przez telefon. Taka praktyka operatora może być według UOKiK uciążliwa, a szczególnie problematyczne jest to przy niższych kwotach, gdy koszt listu poleconego jest niewiele mniejszy niż kwota, którą przedsiębiorca powinien zwrócić konsumentowi.

UOKiK radzi aby po zakończeniu umowy z operatorem sprawdzić stan swojego konta abonenckiego. Jeżeli umowa już nie obowiązuje, a klient nie wie czy ma nadpłatę, może zapytać operatora, czy rozliczył się z nim ze wszystkich pieniędzy.

 Polkomtel (Plus):

    Wniosek złóż pisemnie lub elektronicznie (e-mail, faks).
    We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    Polkomtel wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

P4 (Play):

    Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie, (e-mail, faks), w biurze obsługi klienta.
    We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    P4 wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

T-Mobile:

    Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie (e-mail, faks) lub za pomocą formularza.
    We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    T-Mobile wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Orange:

    Wniosek złóż telefonicznie, elektronicznie, w biurze obsługi klienta.
    We wniosku wskaż sposób zwrotu np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    Orange wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Dołącz do dyskusji: UOKiK krytykuje operatorów elekomunikacyjnych za nadpłaty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andy
Krytykuje operatorów elekomunikacyjnych?
Cóż to za nowy twór, operator elekomunikacyjny?
odpowiedź
User
Gosc
Ale chyba jest ślepy nie widząc co wyprawiają spółki energetyczne kredytujac się tak naprawdę kosztem klienta .
odpowiedź