Najpopularniejsze witryny tematyczne we wrześniu 2009 r.
Prezentujemy opublikowane przez Megapanel PBI/Gemius zestawienie najpopularniejszych we wrześniu witryn tematycznych w Polsce. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
Liderujące w tej kategorii serwisy Onetu odwiedziło o ponad 400 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu. Z kolei witryny Gazeta.pl straciły prawie 400 tys. real users. Dzięki przejęciu serwisu dziennik.pl na ósmym miejscu zestawienia pojawiła się grupa Infor. Natomiast Axel Springer stracił z tego powodu prawie 800 tys. real users. Strony TVP i Presspubliki przekroczyły poziom 1 mln użytkowników.
Kultura, rozrywka
Niezagrożonym liderem pozostaje YouTube.com, który w porównaniu z sierpniem wyprzedził też serwisy rozrywkowe Onet.pl pod względem liczby odsłon. Popularność stron rozrywkowych o2.pl przekroczyła poziom 6 mln użytkowników. Natomiast serwisy rozrywkowe Interii straciły w porównaniu z sierpniem ponad 100 tys. real users, a wzrost na podobnym poziomie zanotowały strony imageshack.us i travian.pl. W zestawieniu pojawiły się demotywatory.pl.
Biznes, finanse, prawo
Trzy najpopularniejsze grupy serwisów w tej kategorii zanotowały wzrosty liczby użytkowników: Onet.pl i WP o ok. 100 tys., a Money.pl o ponad 200 tys. Dzięki przejęciu witryny dziennik.pl Infor.pl zyskał ok. 550 tys. real users i wyprzedził stronę Bankier.pl. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło we wrześniu ponad 525 tys. użytkowników.
Motoryzacja
W czołówce tej kategorii dominują spadki popularności. Liderujące otomoto.pl straciło w porównaniu z sierpniem prawie 100 tys. real users, ale zanotowało nieznacznie większą liczbę odsłon. Strony motoryzacyjne Onetu i Interii odwiedziło po ok. 150 tys. internautów mniej niż w sierpniu, za to witryny WP przyciągnęły o ponad 150 tys. użytkowników więcej. Natomiast serwisy Grupy Mobile straciły prawie 200 tys. użytkowników i spadły z siódmego na dziesiąte miejsce.
Budownictwo i nieruchomości
Serwisy budowlano-nieruchomościowe Gazeta.pl zyskały w porównaniu z sierpniem ok. 200 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły na pozycji lidera witryny Grupy Murator. Otodom.pl stracił natomiast ponad 100 tys. użytkowników. Zdecydowanie najwięcej odsłon - tak jak w sierpniu - zanotował dział 'dom' serwisu gratka.pl
Edukacja
W związku z rozpoczęciem roku szkolnego, serwisy Wikipedii odwiedziło o 1,3 mln internautów więcej niż w sierpniu. Duże wzrosty zanotowały też inne strony z tej kategorii - sciaga.pl prawie potroiła w porównaniu z sierpniem liczbę swoich real users.
Erotyka
Liderem pozostaje redtube.com, natomiast livejasmin.com zyskał w porównaniu z sierpniem prawie 300 tys. użytkowników i awansował na drugie miejsce. Natomiast adulfriendfinder.com stracił prawie 300 tys. real users i spadł z drugiej na piątą pozycję.
Serwisy sportowe
Cztery najpopularniejsze serwisy odwiedziło więcej użytkowników niż w sierpniu. Wzrosty były jednak różne, dlatego strony sportowe Gazeta.pl wyprzedziły na drugim miejscu witryny sportowe WP - ale nie pod względem liczby odsłon. W zestawieniu pojawiła się strona koniecpzpn.pl, która zanotowała prawie 137 tys. real users.
E-commerce
Allegro dzięki wzrostowi liczby real users o ponad 350 tys. przekroczyło poziom 10 mln użytkowników. Merlin.pl zyskał ponad 300 tys. real users i wskoczył na szóste miejsce, zastępując na nim Ebay
Styl życia
Liderujące w tej kategorii serwisu Onetu zyskały w porównaniu z sierpniem 650 tys. real users, ale nie wyprzedziły witryn WP pod względem liczby odsłon. Strony lifestylowe Gazeta.pl odwiedziło o 400 tys. więcej internautów niż w sierpniu.
Turystyka
Z powodu końca wakacji nastąpiły duże spadki popularności witryn z tej kategorii. Strony turystyczne Onetu (spadek liczby real users o ponad 550 tys.) i witryna rozklad-pkp.pl (spadek o ponad 250 tys.) przyciągnęły po mniej niż 2 mln internautów, a w zestawieniu zamieniły się miejscami.
Firmowe
Serwis Microsoftu odwiedziło o prawie 350 tys. internautów więcej niż w sierpniu, dzięki czemu powrócił on na pierwsze miejsce, wyprzedzając stronę Mozilli. W porównaniu z sierpniem witryny Orange i PKO BP zamieniły się miejscami.
Nowe Technologie
Serwisy technologiczne Interii zyskały w porównaniu z sierpniem ponad 150 tys. real users i pozostają zdecydowanym liderem tej kategorii. Strony technologiczne Onet.pl odwiedziło o ponad 300 tys. internautów więcej niż w sierpniu, dzięki czemu awansowały one na drugie miejsce, wyprzedzając dobreprogramy.pl.
Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i Pracuj.pl zanotowały podobną liczbę użytkowników jak w sierpniu, za to wzrosła liczba odsłon tych witryn. Natomiast strony o pracy WP i infopraca.pl odwiedziło po ok. 200 tys. internautów więcej niż w sierpniu.
Społeczności
Serwis Nasza-klasa.pl odwiedziło minimalnie mniej internautów niż w sierpniu, przy czym byli oni znacznie mniej aktywniejsi, wykonując o 1,38 mld odsłon mniej. Witryny społecznościowe GG Network straciły w porównaniu z sierpniem ponad 100 tys. real users i zostały wyprzedzone przez strony społecznościowe Google i Interii. Facebook nadal dynamicznie zyskuje popularność - we wrześniu przekroczył poziom 2 mln użytkowników i awansował na dwunaste miejsce zestawienia.
Mapy i lokalizatory
Koniec okresu wakacyjnego spowodował również spadek popularności serwisów z tej kategorii. Liderujące tu mapy i lokalizatory Google odwiedziło o 500 tys. mniej internautów niż w sierpniu, a szukacz.pl - o prawie 200 tys. Jedyne Zumi nie odczuło tej tendencji, notując o 150 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu.
Hosting
Serwisy hostingowe były we wrześniu popularniejsze niż w sierpniu - witryny Interii z tej kategorii odwiedziło o ponad 400 tys. więcej internautów, a strony Onetu - o 300 tys. Prv.pl nie odnotowało wyraźnego wzrostu, dlatego zostało wyprzedzone w zestawieniu przez serwisy hostingowe Wirtualnej Polski i Yoyo.pl.
Publiczne
Bez zmian na dwóch pierwszych miejscach. W związku ze zbliżaniem się początku roku akademickiego zdecydowanie popularniejsze niż w sierpniu były serwisy uczelni wyższych.
Wyszukiwarki i katalogi
W czołówce bez zmian: bezapelacyjnie lideruje Google z 15,3 mln użytkowników i 3,52 mld odsłon. Dzięki wzrostowi liczby real users o prawie 300 tys. w porównaniu z sierpniem na siódme miejsce awansował serwis ask.com.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2009 agregat autoryzowany
przez Gemius SA
Liczebność próby: N= 16 939. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne we wrześniu 2009 r.