Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit i Kino Świat z największymi wzrostami wydatków reklamowych (Top 10)
Przez osiem miesięcy br. wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w skali roku o niespełna 2 proc. W tym okresie Polkomtel zwiększył nakłady niemal o połowę, a Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - prawie o 40 proc.
W okresie od stycznia do sierpnia br. marketerzy wydali na reklamy w mediach tradycyjnych (poza internetem) prawie 19,6 mld zł. Było to 1,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Liderem wydatków reklamowych pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Firma wydała w omawianym okresie 1,4 mld zł, zwiększając nakłady reklamowe o 8,5 proc. w skali roku.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 616,3 mln zł, większymi w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 36,3 proc. Trzecią lokatę utrzymał Lidl Polska, mimo że zmniejszył budżet na reklamę w mediach tradycyjnych o 0,2 proc., z 387,2 do 386,5 mln zł.
Wśród pozostałych marketerów z czołówki 10 największych reklamodawców, trzy firmy wydały na reklamę w tym roku o ponad 30 proc. więcej niż przed rokiem. Volkswagen Group Polska przeznaczył na wsparcie swoich marek 31,8 proc. więcej (279 mln zł), Polkomtel zwiększył wydatki o 49,3 proc. (do 252 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 39,8 proc. (do 242,7 mln zł).
Volkswagen we wrześniu rozpoczął współpracę z agencją Artegence, powierzając jej obsługę swoich działań reklamowych w internecie. W sierpniu br. Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot sieci Plus z Magdaleną Lamparską ośmieszał konkurencyjny Orange.
Na reklamach firmy Terg media tradycyjne zarobiły w tym roku 21 proc. więcej niż przed rokiem (245,7 mln zł), a na aktywnościach promocyjnych Ferrero Polska - 15,7 proc. więcej (269,1 mln zł).
O 20 proc. mniejszy był w tym roku budżet na media tradycyjne firmy Unilever Polska, która wydała w omawianym okresie 283,6 mln zł. Z kolei Orange Polska obniżył nakłady reklamowe w skali roku o 22 proc. - z 335,4 do 261,6 mln zł.
Top 10 reklamodawców w mediach tradycyjnych | |||
(cennikowo, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2016 | I-VIII 2017 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 292 478 542 zł | 1 402 371 085 zł | 8,5 |
KINO ŚWIAT | 452 078 767 zł | 616 257 972 zł | 36,3 |
LIDL | 387 248 179 zł | 386 545 752 zł | -0,2 |
UNILEVER POLSKA | 354 582 772 zł | 283 640 783 zł | -20 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 211 760 453 zł | 279 037 007 zł | 31,8 |
FERRERO POLSKA | 232 575 126 zł | 269 087 365 zł | 15,7 |
ORANGE POLSKA | 335 381 494 zł | 261 592 638 zł | -22 |
POLKOMTEL | 168 769 473 zł | 252 033 620 zł | 49,3 |
TERG | 203 154 372 zł | 245 743 693 zł | 21 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 173 635 483 zł | 242 728 173 zł | 39,8 |
Razem | 19 231 725 862 zł | 19 597 254 305 zł | 1,9 |
Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit i Kino Świat z największymi wzrostami wydatków reklamowych (Top 10)