„National Geographic” liderem pism podróżniczych. „Voyage” z największym spadkiem (dane za I półrocze)
W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”. Zyskały tylko „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2014 roku wyniosła 40 475 egz. Była ona o 15,10 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,41 proc. i uplasował się na poziomie 24 672 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (Murator). W I półroczu br. sprzedawał się on w liczbie 9 557 egz., po wzroście w skali roku o 2,65 proc. - jedynym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała bowiem o 23,90 proc. i wyniosła 9 262 egz.
ZKDP |
I półrocze |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
63 821 |
40 693 |
40 475 |
77 222 |
49 956 |
47 673 |
NG Traveler |
43 348 |
24 453 |
24 672 |
47 902 |
28 169 |
28 169 |
Podróże |
22 402 |
10 889 |
9 557 |
22 361 |
10 655 |
9 310 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
29 000 |
13 070 |
9 262 |
30 000 |
15 943 |
12 171 |
W czerwcu 2014 liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2013 roku zmniejszył się o 11,44 proc. do 39 239 egz. Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (26 771 egz., spadek o 12,61 proc.), natomiast trzecia lokata przypadła „Podróżom” (10 696 egz.; + 1,59 proc.).
Również i tutaj najwięcej stracił „Voyage” - było to 37,55 proc. do 8 221 egz.
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
61 470 |
39 257 |
39 239 |
69 400 |
46 370 |
44 307 |
NG Traveler |
42 500 |
26 771 |
26 771 |
48100 |
30634 |
30634 |
Podróże |
22 600 |
11 999 |
10 696 |
22 700 |
11 834 |
10 529 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
11 971 |
8 221 |
30 000 |
16 915 |
13 165 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” liderem pism podróżniczych. „Voyage” z największym spadkiem (dane za I półrocze)