„National Geographic” najchętniej kupowanym pismem podróżniczym. Wszystkie tytuły tracą
W październiku 2015 r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w październiku 2015 roku wyniosła 30 494 egz. Była ona o 18,83 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 873 egz., po spadku w skali roku o 14,65 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,30 proc. i uplasował się na poziomie 7 882 egz.
Zaś najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. zmalała bowiem o 24,58 proc. i wyniosła 4 531 egz.
ZKDP |
październik |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
44 500 |
31 039 |
30 494 |
55 700 |
37 569 |
37 569 |
NG Traveler |
31 300 |
19 873 |
19 873 |
37 200 |
23 284 |
23 284 |
Podróże |
23 200 |
9 201 |
7 882 |
22 500 |
10 556 |
9 306 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
5 681 |
4 531 |
27 000 |
9 758 |
6 008 |
W październiku 2015 roku w porównaniu do września 2015 roku prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 15,25 proc. Jedyny wzrost, wynoszący 9,78 proc., odnotował „NG Traveler”.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
44 500 |
31 039 |
30 494 |
45 000 |
31 696 |
31 301 |
NG Traveler |
31 300 |
19 873 |
19 873 |
33 000 |
18 102 |
18 102 |
Podróże |
23 200 |
9 201 |
7 882 |
23 137 |
10 540 |
9 300 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
17 000 |
5 681 |
4 531 |
17 000 |
5 726 |
4 726 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym pismem podróżniczym. Wszystkie tytuły tracą