„National Geographic” umocnił się na pozycji lidera. Pozostałe tytuły ze spadkiem sprzedaży
W lutym br. prawie wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko „National Geographic”, który umocnił się na pozycji lidera sprzedaży.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lutym 2016 roku wyniosła 33 969 egz. Była ona o 4,74 proc. wyższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 782 egz., po spadku w skali roku o 5,91 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 2,06 proc. i uplasował się na poziomie 8 268 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 31,79 proc. i wyniosła 3 501 egz.
ZKDP | luty | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 200 | 34 026 | 33 969 | 49 000 | 32 431 | 32 431 | 4,74% |
NG Traveler | 29 580 | 19 782 | 19 782 | 34 900 | 21 024 | 21 024 | -5,91% |
Podróże | 22 200 | 9 629 | 8 268 | 23 176 | 9 692 | 8 442 | -2,06% |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 12 997 | 3 801 | 3 501 | 24 000 | 8 889 | 5 133 | -31,79% |
W lutym 2016 roku w porównaniu do stycznia 2016 roku prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej też stracił magazyn „Voyage” - było to 16,42 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 13,15 proc., również odnotował „National Geographic Polska”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 42 200 | 34 026 | 33 969 | 43 200 | 30 227 | 30 020 | 13,15% |
NG Traveler | 29 580 | 19 782 | 19 782 | 31 000 | 20 050 | 20 050 | -1,34% |
Podróże | 22 200 | 9 629 | 8 268 | 22 700 | 9 512 | 8 312 | -0,53% |
Voyage - Magazyn o Podróżach | 12 997 | 3 801 | 3 501 | 13 987 | 5 339 | 4 189 | -16,42% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” umocnił się na pozycji lidera. Pozostałe tytuły ze spadkiem sprzedaży