SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix wprowadza nową funkcję: "podwójny kciuk w górę"

Platforma streamingowa Netflix znalazła dodatkowy sposób, w jaki jej użytkownicy mogą wyrazić radość z oglądanych tam filmów czy seriali. Nowa funkcja to "podwójny kciuk w górę", który ma być informacją dla twórców serwisu, że oglądana produkcja szczególnie nam się spodobała.

Netflix daje swoim użytkownikom nowe możliwości oceniania filmów i seriali. Oprócz już działających - takich jak kciuk wyciągnięty w górę lub w dół - teraz dochodzi kolejna. To "podwójny kciuk w górę". Klikając w tę ikonkę widzowie platformy mają dodatkowy sposób, by poinformować serwis, jakiego rodzaju filmów i seriali oczekują jeszcze więcej na Netfliksie. W ten sposób algorytm podsuwający nam kolejne materiały, które mogą nas zainteresować, ma działać adekwatniej do naszych preferencji.

Nową funkcję użytkownicy mogą znaleźć obok przycisków "kciuk w górę" i "kciuk w dół" na swoich telewizorach, w internecie czy na urządzeniach mobilnych z systemem Android i iOS.

- Nasze obecne przyciski "kciuk w górę" i "kciuk w dół" to dobry sposób, aby powiedzieć nam, co myślicie o serialu lub filmie, dzięki czemu otrzymujecie propozycje treści jeszcze lepiej dostosowanych do waszych gustów. Jednak z biegiem czasu zrozumieliśmy, że wasze emocje związane z oglądaniem konkretnego tytułu mogą wykraczać poza zwykłe "lubienie" lub "nielubienie". Zapewnienie dodatkowego sposobu na poinformowanie nas, kiedy naprawdę coś wam się podoba, oznacza tworzenie profili z rekomendacjami, które jeszcze lepiej odzwierciedlają to, co lubicie - mówi Christine Doig-Cardet, dyrektor ds. innowacji produktów w Netfliksie.

Jak dodała, "kciuk w górę" nadal informuje serwis o tym, co się podoba jego użytkownikom, więc on też jest nadal wykorzystywany do podsuwania  rekomendacji. - Ale "podwójny kciuk w górę" mówi nam, co wam się podobało, i pomaga nam jeszcze bardziej szczegółowo przedstawiać nasze polecenia. Na przykład, jeśli kochacie "Bridgertonów", możecie zobaczyć jeszcze więcej seriali lub filmów z tymi samymi aktorami poznać kolejne tytuły wypuszczane przez firmę producencką Shondaland (która odpowiada za "Bridgertonów - przyp.red.). Więc nie wstydźcie się. Wyraźcie siebie i powiedzcie nam, co najbardziej lubicie oglądać na Netfliksie - zachęca Christine Doig-Cardet.

"Squid Game" największym hitem serialowym Netfliksa

Netflix jest najpopularniejszą platformą VoD w Polsce. Nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w naszym kraju, natomiast według badania Mediapanel w styczniu br. platformę odwiedziło 14,66 mln polskich internautów, z których każdy spędził na niej średnio 6 godzin i 32 minuty. W obu statystykach Netflix osiągnął zdecydowanie najwyższe wyniki spośród platform VoD.

W czwartym kwartale ub.r. Netflix pozyskał 8,28 mln subskrybentów netto, z czego większość w Europie, Azji i Afryce. Platforma streamingowa miała na koniec roku 221,8 mln płacących użytkowników. Wzrosły jej przychody i zysk, a wskutek dużej liczby premier zmalała marża.

"Squid Game" okazał się największym hitem serialowym w historii platformy, a "Czerwona nota" - najlepiej oglądanym filmem.

Dołącz do dyskusji: Netflix wprowadza nową funkcję: "podwójny kciuk w górę"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl